Instytucje opiekuńczo-wychowawcze - metody pracy WS-2F-IOW
Zajęcia łączą pozyskiwanie informacji z różnych źródeł. Specyfika funkcjonowania instytucji opiekuńczo-wychowawczych. Charakterystyka funkcjonowania psychospołecznego dzieci i młodzieży w instytucjach/placówkach opiekuńczo-wychowawczych - ze szczególnym uwzględnieniem wybranych metod pracy
W cyklu 2022Ln:
Typy i rodzaje placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz placówek i ośrodków oświatowo-wychowawczych. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma uporządkowaną wiedzę o instytucjach opiekuńczo-wychowawczych oraz o prowadzonej przez nie działalności w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej i działalności pomocowej;
ma pogłębioną wiedzę na temat ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań różnych rodzajów działalności instytucji opiekuńczo-wychowawczych, w tym zasad zarządzania zasobami własności intelektualnej;
Umiejętności
potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz dyscyplin z nią powiązanych w celu analizy funkcjonowania instytucji opiekuńczo-wychowawczych;
potrafi dokonać obserwacji zjawisk społecznych oraz w odniesieniu do wiedzy teoretycznej w obszarze edukacji wychowania, opieki i pomocy, zinterpretować te zjawiska;
Kompetencje społeczne
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, jest gotów do krytycznej analizy odbieranych treści, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego;
jest wrażliwy na problemy społeczne i edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, instytucjami opiekuńczo-wychowawczymi oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz interesu publicznego, w tym osób wymagających opieki lub pomocy;
Uwagi
W cyklu 2022Ln:
Metody kształcenia W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Łączna liczba godzin aktywności - 55 godzin |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: