Diagnoza środowiskowa - 1 WS-2F-DS1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2022Ln:
Zagadnienia związane z diagnozą środowiskową (perspektywa holistyczna, społeczno-ekologiczna). |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę metodologiczną i powiązaniach pedagogiki z innymi dyscyplinami naukowymi;
ma uporządkowaną wiedzę na temat działań diagnostycznych prowadzonych w środowisku instytucji lub w środowisku otwartym;
Umiejętności
potrafi rozróżnić orientacje w metodologii badań pedagogicznych, rozróżniać techniki i konstruować narzędzia badawcze służące do diagnozowania zjawisk w obszarze pracy opiekuńczej, wychowawczej, społecznej, edukacyjnej; potrafi wyszukiwać i analizować dane zastane socjodemograficzne i dyskursy, potrafi zbierać dane jakościowe (prowadzić wywiady grupowe i indywidualne) oraz je analizować; potrafi zbierać dane ilościowe i dokonywać ich analizy;
potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole;
Kompetencje społeczne
Jest wrażliwy/-a na problemy społeczne i edukacyjne, gotowy/-a do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz interesu publicznego, w tym osób wymagających opieki lub pomocy.
Literatura
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: Literatura do ćwiczeń: |
Uwagi
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: