Zabawa - programy wspomagania rozwoju dziecka małego i w wieku przedszkolnym SP-ZWD2
Dziecięca zabawa jako intensywny proces uczenia się małego dziecka
Zabawa jako poznanie kluczowych umiejętności rozwojowych małego dziecka
Zabawy jako budowanie relacji z dzieckiem
Domowe laboratorium- domowy plac zabaw małego dziecka
Jak bawić się z małym dzieckiem- konstruowanie scenariuszy zabaw i poradników dla rodzi-ców
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Zna i rozumie rolę zabawy i metody aktywizujące w pracy z małym dzieckiem; rolę socjalizacji i uspołeczniania dziecka.
Zna podstawowe koncepcje i teorie zabawy
Student zna etapy rozwojowe zabawy małego dziecka.
Umiejętności:
Potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym oraz w wieku przedszkolnym
Potrafi scharakteryzować okresy rozwojowe dziecka oraz wskazań kluczowe obszary w zakresie zabawy
Potrafi określać rolę socjalizacji i uspołeczniania dziecka.
Potrafi wykorzystywać zabawę i metody aktywizujące w pracy z małym dzieckiem.
Potrafi opracować i przeprowadzić zadania terapeutyczne do realizacji w domu, uwzględniając codzienne czynności rodziców
Potrafi organizować sytuacje dydaktyczne prowokujące do samooaktywności i twórczego poszukiwania rozwiązań edukacyjnych oraz wspierające rodziców jak i dzieci w samodzielności w zdobywaniu wiedzy- opracować poradniki.
Kompetencje społeczne:
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka.
Potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem i rodziną.
Uwagi
W cyklu 2021Ln:
METODY KSZTAŁCENIA ćwiaczena, warsztaty UMIEJĘTNOŚCI: - działania praktyczne- warsztaty - opracowywanie studium przypadku - prezentacja multimedialna KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - umiejętność pracy w grupie NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (ćwiczenia )- 20 Liczba punktów ECTS - 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: