Zabawa - programy wspomagania rozwoju dziecka małego i w wieku przedszkolnym SP-ZWD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
Dziecięca zabawa jako intensywny proces uczenia się małego dziecka |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna i rozumie rolę zabawy i metody aktywizujące w pracy z małym dzieckiem; rolę socjalizacji i uspołeczniania dziecka
- Zna podstawowe koncepcje i teorie zabawy
- Student zna etapy rozwojowe zabawy małego dziecka.
Umiejętności:
- Potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym oraz w wieku przedszkolnym
- Potrafi scharakteryzować okresy rozwojowe dziecka oraz wskazań kluczowe obszary w zakresie zabawy
- Potrafi określać rolę socjalizacji i uspołeczniania dziecka
- Potrafi wykorzystywać zabawę i metody aktywizujące w pracy z małym dzieckiem
- Potrafi opracować i przeprowadzić zadania terapeutyczne do realizacji w domu, uwzględniając codzienne czynności rodziców
- Potrafi organizować sytuacje dydaktyczne prowokujące do samooaktywności i twórczego poszukiwania rozwiązań edukacyjnych oraz wspierające rodziców jak i dzieci w samodzielności w zdobywaniu wiedzy- opracować poradniki.
Kompetencje społeczne:
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego
- Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka
- Potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka
- Potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem i rodziną.
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: