Zastosowanie Południowo Kalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej (II st.SI) SP-ZIS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
Konstrukty i budowa poszczególnych Południowo-Kalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej (SCSIT) Zasady stosowania SCSIT Dobór testów niezbędnych do oceny poszczególnych aspektów procesów integracji sensorycznej; |
W cyklu 2024Zn:
Konstrukty i budowa Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej. Dobór testów niezbędnych do oceny poszczególnych aspektów procesów integracji sensorycznej. Słuchacze w ramach przedmiotu poznają założenia Południowo Kalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej, z uwagi na standaryzację Polskich Testów - zdobywają wiedzę, kompetencje i uprawnienia do ich wykorzystywania. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna nazwy poszczególnych Południowo-Kalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej (SCSIT)
- Zna zasady stosowania SCSIT
- Zna nazwy testów niezbędnych do oceny poszczególnych aspektów procesów integracji sensorycznej.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Przeprowadza badania przy użyciu SCSIT
- Posługuje się podręcznikiem do SCSIT DTI_U02 Interpretuje wyniki badania SCSIT.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Wykazuje odpowiedzialność za przeprowadzone badania SCSIT.
Literatura
W cyklu 2020Ln:
Ayers A.J. (2015). Dziecko a integracja sensoryczna. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Biel L. (2015). Integracja sensoryczna. Skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków. Wyd. UJ, Kraków. Kranowitz C. (2011). Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Kranowitz C. (2011). Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Miller C. (2016). Dzieci w świecie doznań. Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego Maas V.(1998), Uczenie się przez zmysły – wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej dla rodziców i specjalistów, Warszawa. Delaney T. (2016). 101 ćwiczeń gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Goddard-Blythe S. (2013). Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki. Wyd. PWN, Warszawa. Maas V.(2007). Integracja sensoryczna a neuronauka. Wyd. WSiP, Warszawa. Pauli S., Kisch A.(2004). Co się dzieje z moim dzieckiem? Zaburzenia rozwoju ruchowego i postrzegania, Warszawa. Silberg J. (2007), Poznawanie zmysłów przez zabawę słuch, smak, wzrok, węch oraz słuch. Wyd. K.E. Liber, Warszawa. Wagner E.(2002), Patrzeć-słyszeć-czuć. Zabawy rozwijające zmysły dla dzieci w wieku od 3 do 8 lat. Wyd. Jedność, Kielce. Wiśniewska M. (2008). Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością. Poradnik dla rodziców i terapeutów. Wyd. Impuls, Kraków. |
W cyklu 2024Zn:
Ayers A.J. (2015). Dziecko a integracja sensoryczna. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Biel L. (2015). Integracja sensoryczna. Skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków. Wyd. UJ, Kraków. Kranowitz C. (2011). Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Kranowitz C. (2011). Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Miller C. (2016). Dzieci w świecie doznań. Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego Maas V.(1998), Uczenie się przez zmysły – wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej dla rodziców i specjalistów, Warszawa. Delaney T. (2016). 101 ćwiczeń gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Goddard-Blythe S. (2013). Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki. Wyd. PWN, Warszawa. Maas V.(2007). Integracja sensoryczna a neuronauka. Wyd. WSiP, Warszawa. Pauli S., Kisch A.(2004). Co się dzieje z moim dzieckiem? Zaburzenia rozwoju ruchowego i postrzegania, Warszawa. Silberg J. (2007), Poznawanie zmysłów przez zabawę słuch, smak, wzrok, węch oraz słuch. Wyd. K.E. Liber, Warszawa. Wagner E.(2002), Patrzeć-słyszeć-czuć. Zabawy rozwijające zmysły dla dzieci w wieku od 3 do 8 lat. Wyd. Jedność, Kielce. Wiśniewska M. (2008). Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością. Poradnik dla rodziców i terapeutów. Wyd. Impuls, Kraków. |
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Metody kształcenia: wykład konwencjonalny, wykorzystanie technik audiowizualnych (prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy, film), klasyczna metoda problemowa (praca z tekstem i innymi najnowszymi źródłami informacji) Liczba punktów ECTS: 1 |
W cyklu 2024Zn:
Metody kształcenia: wykład konwencjonalny, wykorzystanie technik audiowizualnych (prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy, film), klasyczna metoda problemowa (praca z tekstem i innymi najnowszymi źródłami informacji) Liczba punktów ECTS: 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: