Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży SP-ZDM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
Pełny opis zajęć: |
W cyklu 2022Zn:
Pełny opis zajęć: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna i rozumie uwarunkowania agresji i przemocy w szkole; pojęcia przemocy symbolicznej, przemocy dorosłych i przemocy rówieśniczej;
- Zna i rozumie zachowania ryzykowne; tradycyjne i nowoczesne zachowania ryzykowne; uwarunkowania podejmowania zachowań ryzykownych; zachowania ryzykowne online i offline;
- Zna i rozumie problematykę uzależnienia i zagrożenia uzależnieniem.
Umiejętności:
- Potrafi diagnozować zachowania świadczące o wystąpieniu konfliktu w grupie zróżnicowanej;
- Potrafi rozpoznać przyczyny agresji i przemocy w szkole oraz podejmować działania profilaktyczne;
- Potrafi odróżnić sprawcę od ofiary przemocy.
Kompetencje społeczne:
- Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacją procesu edukacyjno-terapeutycznego w szkole i klasie szkolnej.
Literatura
W cyklu 2020Zn:
• Pospiszyl, I. (2008). Patologie społeczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
W cyklu 2022Zn:
• Pospiszyl, I. (2008). Patologie społeczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody kształcenia: metoda podająca, dyskusja, prezentacja, metoda problemowa |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: metoda podająca, dyskusja, prezentacja, metoda problemowa |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: