Diagnostyka w pedagogice specjalnej SP-YKA
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zpod: | W cyklu 2022Zp: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna teoretyczne podstawy diagnozowania w pedagogice specjalnej.
Określa cele, założenia, obszary i cechy diagnozy.
Rozróżnia procedury badań diagnostycznych i eksperymentalnych w pedagogice specjalnej – analizy jakościowe i ilościowe.
Określa przydatność metod diagnostycznych w ocenie specyfiki zaburzeń w rozwoju.
Zna modele diagnozowania w pedagogice.
Zna zasady i normy etyczne związane z diagnozowaniem
w pedagogice specjalnej.
Umiejętności
Analizuje dokumenty i prace dziecka i ucznia pod kątem określenia jego możliwości i specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz środowiskowych uwarunkowań jego funkcjonowania.
Interpretuje wyniki diagnozy pedagogicznej.
Konstruuje proste narzędzia do diagnozy pedagogicznej.
Planuje ewaluacje procesu edukacyjno-terapeutycznego dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kompetencje społeczne
Wykazuje gotowość przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacją procesu diagnostycznego.
Jest gotów do podejmowania współpracy z nauczycielami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami, dziećmi i uczniami w poszukiwaniu przyczyn trudności.
Jest gotów do dzielenia się wiedzą z nauczycielami prowadzącymi zajęcia z dzieckiem lub uczniem i jego rodzicami lub opiekunami na rzecz zapewniania mu optymalnych warunków rozwoju w środowisku włączającym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: