Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu SP-WWA
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
- Specyfika funkcjonowania dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna rodzaje niepełnosprawności u dzieci i zaburzeń neurorozwojowych, w tym autystyczne spektrum zaburzeń
- Zna kryteria diagnostyczne zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz ich biopsychospołeczne uwarunkowania
- Zna mechanizmy zaburzeń przetwarzania sensorycznego oraz integracji percepcyjno-motorycznej u dziecka z ASD
- Zna i rozumie podstawy rehabilitacji dziecka z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń
- Zna podstawowe koncepcje strategii terapeutycznych w pracy z dzieckiem z ASD. Zna wybrane metody pedagogiczne we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
- Zna prawidłowy przebiegu procesu diagnostycznego ze szczególnym uwzględnieniem roli wieloprofilowej, kompleksowej diagnozy pozytywnej.
Umiejętności:
- Potrafi analizować rehabilitację dziecka z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń
- Potrafi określać i analizować zaburzenia neurorozwojowe, w tym, autystyczne spektrum zaburzeń. Potrafi dokonać charakterystyki obszarów kluczowych oraz analizy zachowań dziecka ze spektrum autyzmu
- Potrafi dokonać charakterystyki umiejętności kluczowych w obszarze wspomagania rozwoju dziecka z ASD
- Potrafi analizować rehabilitację dziecka z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń
- Potrafi planować i stosować metody pedagogiczne we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Potrafi stosować ćwiczenia i zabawy stosownie do przyjętej strategii postępowania w edukacji i terapii dzieci ze spektrum autyzmu.
Kompetencje społeczne:
- Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych
- Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
METODY KSZTAŁCENIA KONTAKT Z PROWADZĄCYM DO PRZESYŁANIA PRAC: lZajęcia online https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad24380504a604c96959b276083fc6ed2%40thread.tacv2/conversations?groupId=4613ad64-cf8c-4f1b-a06e-e802103d4f11&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: