Warsztaty umiejętności społecznych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się SP-WUT
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021Zn:
‒ Pojęcia: inteligencja społeczna, inteligencja emocjonalna, kompetencje społeczne, autoprezentacja, modelowanie zachowania i odniesienie ich do osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. |
W cyklu 2023Zn:
- Strategie wykorzystywane podczas pracy z grupą (tworzenie poleceń, komunikacja, system motywacyjny). Pomoce dydaktyczne wykorzystywane podczas treningów. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: |
Efekty kształcenia
Warsztaty umiejętności społecznych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Lp. Odniesienie do
efektów kierunkowych
(symbol efektu) Wiedza
1 E.1K.W1. Zna obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z uwzględnieniem funkcjonowania społecznego
2 E.2K.W2 Zna i rozumie metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka i z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się takie jak trening umiejętności społecznych
Umiejętności
3 E.2K.U1 Potrafi analizować wyniki diagnozy funkcjonowania społecznego dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
4 E.1K.U1. Potrafi prezentować obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z uwzględnieniem jego funkcjonowania społecznego
5 E.2K.U2. Potrafi stosować metody terapeutyczne służące kształtowaniu umiejętności społecznych dziecka z grupy ryzyka i ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Kompetencje społeczne
6 E.2K.K2. Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie lub grupie rówieśniczej
7 E.2K.K1. Jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy
TREŚCI PROGRAMOWE
‒ Pojęcia: inteligencja społeczna, inteligencja emocjonalna, kompetencje społeczne, autoprezentacja, modelowanie zachowania i odniesienie ich do osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
‒ Społeczne konsekwencje specyficznych trudności w uczeniu się.
‒ Zjawisko występowania Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć i jego niepożądane skutki.
‒ Postawy i zachowania społeczne uczniów z diagnozą specyficznych trudności u uczeniu się.
‒ Sposoby przeciwdziałania negatywnym konsekwencjom specyficznych trudności w uczeniu się takim jak: wycofanie społeczne, frustracja, obniżona samoocena, alienacja rówieśnicza i inne.
‒ Zadania, cele i formy warsztatów umiejętności społecznych jako treningu prowadzonego dla dzieci/uczniów ze specyficznymi trudnościami społecznymi.
‒ Metody terapeutyczne wykorzystywane podczas warsztatów umiejętności społecznych.
‒ Rozpoznawanie potrzeb uczniów i projektowanie scenariuszy zajęć terapeutycznych o określonym celu dla grup warsztatowych oraz podczas zajęć indywidualnych.
Literatura
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Geldard, K., Geldard, D. (2005). Jak pracować z dziecięcymi grupami terapeutycznymi. Gdańsk: GWP |
W cyklu 2023Zn:
1. Geldard, K., Geldard, D. (2005). Jak pracować z dziecięcymi grupami terapeutycznymi. Gdańsk: GWP |
Uwagi
W cyklu 2021Zn:
LINK DO ZAJĘĆ W MS TEAMS METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: