Warsztaty twórcze w edukacji SP-WTW
Warsztat twórczy jako metoda wspierania rozwoju w edukacji.
Cele edukacyjne warsztatu twórczego.
Struktura warsztatu twórczego.
Autorskie koncepcje warsztatu twórczego E. Józefowskiego i W. Karolaka.
Warsztat twórczy - realizacje praktyczne.
W cyklu 2020Ln:
Warsztat twórczy jako metoda wspierania rozwoju w edukacji. |
W cyklu 2021Zn:
Warsztat twórczy jako metoda wspierania rozwoju w edukacji. |
W cyklu 2021Ln:
Warsztat twórczy jako metoda wspierania rozwoju w edukacji. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- zna metodę warsztatu twórczego jako działania w obszarze edukacji.
- zna autorskie metody warsztatu twórczego (E.Józefowskiego, W.Karolaka)
- zna strukturę warsztatu oraz przyporządkowane jej cele.
UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafi dobrać działanie warsztatowe zgodnie z przyjętym celem (edukacyjnym, terapeutycznym).
- potrafi zaprojektować warsztat twórczy prawidłowo dobierając jego formę i strukturę do zamierzonych celów edukacyjnych.
- potrafi omówić warsztat twórczy, jego strukturę i związek z zamierzonymi celami edukacyjnymi.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- w sposób twórczy rozwiązuje problemy poznawcze w interakcjach społecznych
- kreatywnie uczestniczy w pracy zespołowej, w roli lidera, jak i uczestnika.
Kryteria oceniania
Wykład, konwersatorium, prezentacja multimedialna, ćwiczenia warsztatowe, praca zdalna.
Godziny kontaktowe, wykład 5, ćwiczenia 16
Przygotowanie się do zajęć, lektury 10
Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 5
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5
Inne formy 10
Sumaryczna liczba punktów ECTS 5
Kryteria oceny
Wykład - ocena koncepcji warsztatu twórczego (wypowiedź ustna), Ćwiczenia - realizacje praktyczne, ocena prezentacji technik i wytworów plastycznych.
Aktywność w realizacji stawianych zadań twórczych, szkice rysunkowe i malarskie, prezentacja własnych koncepcji twórczych na tle grupy (praca pisemna).
Praca zdalna obejmuje wysłanie drogą elektroniczną treści i opisu zagadnień programowych, materiałów dydaktycznych, zadań do samodzielnego wykonania, instrukcji, wskazówek dotyczących pytań i analizy prac na adres grupy. Kontakt i informacje szczegółowe w zakładce przedmiotu/grupy zajęcia: wykład, ćwiczenia.
Praktyki zawodowe
Istnieje możliwość odbycia praktyki zawodowej w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia w Pruszkowie, po zaliczeniu pierwszego semestru. Szczegółowe informacje na temat praktyki u Kierownika studiów podyplomowych.
Literatura
Florczykiewicz J., Warsztaty twórcze w resocjalizacji skazanych z niepsychotycznymi zaburzeniami osobowości. Szkoła Specjalna. - 2012, nr 2, s. 121-128,
Józefowski E., (20120 Arteterapia w sztuce i edukacji. Poznań.
Józefowski E.,(2009) Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych. Łódź.
Józefowski E., Warsztat twórczy jako przestrzeń twórczego konstytuowania siebie : teoretyczne podstawy zastosowania warsztatu twórczego w rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Szkoła Specjalna. - 2016, nr 1, s. 17-25
Karolak, W. (1999). Sztuka jako zabawa, zabawa jako sztuka. CODN. Warszawa.
Karolak W., (2008) Rysunek w arteterapii. Łódź.
Szmidt K., (2007) Pedagogika twórczości. Gdańsk.
Nęcka E., (2000) Psychologia twórczości. Gdańsk.
Nęcka E. (1998) Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Kraków. Oficyna Wydawnicza Impuls.
W cyklu 2020Ln:
Florczykiewicz J., Warsztaty twórcze w resocjalizacji skazanych z niepsychotycznymi zaburzeniami osobowości. Szkoła Specjalna. - 2012, |
W cyklu 2021Zn:
Florczykiewicz J., Warsztaty twórcze w resocjalizacji skazanych z niepsychotycznymi zaburzeniami osobowości. Szkoła Specjalna. - 2012, |
W cyklu 2021Ln:
Florczykiewicz J., Warsztaty twórcze w resocjalizacji skazanych z niepsychotycznymi zaburzeniami osobowości. Szkoła Specjalna. - 2012, |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: