Wykorzystanie technik arteterapeutycznych w usprawnianiu integracji zmysłów SP-WIZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
1. Pojęcie arteterapii-cele ,funkcje, zadania, etyka arteterapii. 3 2. Wprowadzenie w techniki terapeutyczne – analiza warsztatu pracy arteterapeuty.3 3. Techniki bazujące na procesie twórczym – teoretyczne koncepcje a praktyka zawodowa-multimedialne prezentacje warsztatów arteterapeutycznych.6 4. Techniki bazujące na procesie doświadczania sztuki – analiza projektów arteterapeutycznych.6 5. Techniki terapeutyczne w arteterapii analitycznej, artepsychoterapii i arteterapii opartej na sztuce (przykłady).6 6. Terapeutyczne znaczenie rysunku w arteterapii – praktyczna analiza warsztatu arteterapeuty.6 7. Terapia przez metaforę plastyczną – analiza technik opartych na na analogii symbolicznej, prostej, fantastycznej. Metoda synektyczna w arteterapii. 3 8. Techniki terapeutyczne w psychoterapii, wprowadzenie technik do warsztatu arteterapeuty.3 9. Wprowadzenie w interdyscyplinarne techniki arteterapii. 3 10. Arteterapia – techniki nauki socjalnych umiejętności.3 Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools. Profilaktyka agresji w szkole.3 |
W cyklu 2020Ln:
1. Pojęcie arteterapii-cele ,funkcje, zadania, etyka arteterapii. 3 2. Wprowadzenie w techniki terapeutyczne – analiza warsztatu pracy arteterapeuty.3 3. Techniki bazujące na procesie twórczym – teoretyczne koncepcje a praktyka zawodowa-multimedialne prezentacje warsztatów arteterapeutycznych.6 4. Techniki bazujące na procesie doświadczania sztuki – analiza projektów arteterapeutycznych.6 5. Techniki terapeutyczne w arteterapii analitycznej, artepsychoterapii i arteterapii opartej na sztuce (przykłady).6 6. Terapeutyczne znaczenie rysunku w arteterapii – praktyczna analiza warsztatu arteterapeuty.6 7. Terapia przez metaforę plastyczną – analiza technik opartych na na analogii symbolicznej, prostej, fantastycznej. Metoda synektyczna w arteterapii. 3 8. Techniki terapeutyczne w psychoterapii, wprowadzenie technik do warsztatu arteterapeuty.3 9. Wprowadzenie w interdyscyplinarne techniki arteterapii. 3 10. Arteterapia – techniki nauki socjalnych umiejętności.3 Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools. Profilaktyka agresji w szkole.3 |
W cyklu 2021Zn:
1. Pojęcie arteterapii-cele ,funkcje, zadania, etyka arteterapii. 3 2. Wprowadzenie w techniki terapeutyczne – analiza warsztatu pracy arteterapeuty.3 3. Techniki bazujące na procesie twórczym – teoretyczne koncepcje a praktyka zawodowa-multimedialne prezentacje warsztatów arteterapeutycznych.6 4. Techniki bazujące na procesie doświadczania sztuki – analiza projektów arteterapeutycznych.6 5. Techniki terapeutyczne w arteterapii analitycznej, artepsychoterapii i arteterapii opartej na sztuce (przykłady).6 6. Terapeutyczne znaczenie rysunku w arteterapii – praktyczna analiza warsztatu arteterapeuty.6 7. Terapia przez metaforę plastyczną – analiza technik opartych na na analogii symbolicznej, prostej, fantastycznej. Metoda synektyczna w arteterapii. 3 8. Techniki terapeutyczne w psychoterapii, wprowadzenie technik do warsztatu arteterapeuty.3 9. Wprowadzenie w interdyscyplinarne techniki arteterapii. 3 10. Arteterapia – techniki nauki socjalnych umiejętności.3 Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools. Profilaktyka agresji w szkole.3 |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna techniki arteterapeutyczne i zasady ich stosowania we wspieraniu rozwoju człowieka
- Zna zasady doboru technik arteterapeutycznych do indywidualnych potrzeb jednostki.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi współdziałać z innymi, przyjmując i odpowiedzialnie wykonując różne role w zespole, w realizacji działań artystycznych, pedagogicznych, arteterapeutycznych oraz innych działań zespołowych
- Potrafi w zakresie posiadanych umiejętności zaplanować i przeprowadzić odpowiednie działania charakterze wychowawczym, opiekuńczym i arteterapeutycznym.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Jest zdolny do podjęcia złożonej refleksji na temat społecznych i etycznych aspektów wykonywanej pracy zawodowej.
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Chmielnicka-Plaskota A (2010). Metoda projektu w edukacji i arteterapii. Warszawa. Wyd. APS. Chmielnicka-Plaskota A. (red.). (2010). Aktywność twórcza w edukacji i arteterapii. Warszawa: APS. Chmielnicka-Plaskota A.(2010). Techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools. Warszawa. TWP. Fuks B. (2003). Zabawy na rozwiązywanie konfliktów i napiec a grupie. Kielce. Wyd. Jedność. Józefowski E. (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych. Łódź. WSH-E. Handford O. Karolak W, (2008), Zabawa z przedmiotami w twórczym rozwoju i arteterapii, Łódź: WSH-E. Karolak W. (1996), Sztuka jako zabawa, zabawa jako sztuka. Warszawa: Wyd. Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Limont W. (1994). Synektyka a zdolności twórcze. Toruń. Wyd. UMK. |
W cyklu 2020Ln:
Chmielnicka-Plaskota A (2010). Metoda projektu w edukacji i arteterapii. Warszawa. Wyd. APS. Chmielnicka-Plaskota A. (red.). (2010). Aktywność twórcza w edukacji i arteterapii. Warszawa: APS. Chmielnicka-Plaskota A.(2010). Techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools. Warszawa. TWP. Fuks B. (2003). Zabawy na rozwiązywanie konfliktów i napiec a grupie. Kielce. Wyd. Jedność. Józefowski E. (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych. Łódź. WSH-E. Handford O. Karolak W, (2008), Zabawa z przedmiotami w twórczym rozwoju i arteterapii, Łódź: WSH-E. Karolak W. (1996), Sztuka jako zabawa, zabawa jako sztuka. Warszawa: Wyd. Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Limont W. (1994). Synektyka a zdolności twórcze. Toruń. Wyd. UMK. |
W cyklu 2021Zn:
Chmielnicka-Plaskota A (2010). Metoda projektu w edukacji i arteterapii. Warszawa. Wyd. APS. Chmielnicka-Plaskota A. (red.). (2010). Aktywność twórcza w edukacji i arteterapii. Warszawa: APS. Chmielnicka-Plaskota A.(2010). Techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools. Warszawa. TWP. Fuks B. (2003). Zabawy na rozwiązywanie konfliktów i napiec a grupie. Kielce. Wyd. Jedność. Józefowski E. (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych. Łódź. WSH-E. Handford O. Karolak W, (2008), Zabawa z przedmiotami w twórczym rozwoju i arteterapii, Łódź: WSH-E. Karolak W. (1996), Sztuka jako zabawa, zabawa jako sztuka. Warszawa: Wyd. Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Limont W. (1994). Synektyka a zdolności twórcze. Toruń. Wyd. UMK. |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody pracy: Ćwiczenia i praktyka arteterapeutyczna. Metody oglądowe (pokazy multimedialne). Zadania indywidualne i grupowe. Dyskusja i „burza mózgów”. |
W cyklu 2020Ln:
Metody pracy: Ćwiczenia i praktyka arteterapeutyczna. Metody oglądowe (pokazy multimedialne). Zadania indywidualne i grupowe. Dyskusja i „burza mózgów”. |
W cyklu 2021Zn:
Metody pracy: Ćwiczenia i praktyka arteterapeutyczna. Metody oglądowe (pokazy multimedialne). Zadania indywidualne i grupowe. Dyskusja i „burza mózgów”. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: