Wczesna interwencja - wczesne wspomaganie SP-WIW
1. Wczesna interwencja a wczesne wspomaganie rozwoju - analiza pojęć
2. Założenia programu wczesnej, wielospecjalistycznej, kompleksowej i skoordynowanej pomocy dziecku i rodzinie
3. Modele wczesnej interwencji
4. Miejsca realizacji wczesnej interwencji (system zdrowia), wczesnego wspomagania (system edukacji)
5. Kwalifikacje, wymagania programowe zespołu zatrudnionego we wczesnej interwencji i wczesnym wspomaganiu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Znajomość pojęć wczesna interwencja, wczesne wspomaganie
Znajomość założeń wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania
Znajomość zasad realizacji wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania
Literatura
Pilotażowy program wczesnej, wielospecjalistycznej , kompleksowej i skoordynowanej pomocy dziecku i rodzinie.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
Warunkami kontraktowania usług - świadczeń medycznych przez Narodowy Fundusz Zdrowia w zakresie rehabilitacji medycznej dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: