Wczesna interwencja logopedyczna SP-WIL2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
- Analiza strategii postępowania we wczesnej interwencji logopedycznej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna i rozumie podstawy rehabilitacji i terapii logopedycznej dziecka z zaburzeniami mowy. Zna założenia medyczne i psychopedagogiczne wczesnej interwencji logopedycznej
- Zna rolę komunikacji prewerbalnej i niewerbalnej we wczesnym wspomaganiu rozwoju
- Zna zagadnienie poradnictwa laktacyjnego
- Zna mechanizm powstawania zaburzeń mowy i komunikacji z uwzględnieniem czynności fizjologicznych.
- Zna zespoły kliniczne –zaburzenia mowy i czynności fizjologicznych.
Umiejętności:
- Potrafi analizować rehabilitację i terapię logopedyczną dziecka z zaburzeniami mowy. Potrafi określić cele, zadania wczesnej interwencji logopedycznej
- Potrafi analizować rolę komunikacji prewerbalnej i niewerbalnej we wczesnym wspomaganiu rozwoju
- Potrafi wykonać masaż logopedyczny oraz dobrać i przeprowadzić trening karmienia
- Potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój czynności fizjologicznych –ssanie, połykanie, gryzienie, oddech z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
- Potrafi opracować zintegrowany program terapeutyczny z wieloprofilowa oceną funkcjonalną, uwzględniający rozpoznanie kliniczne oraz przeprowadzić go w warunkach domowych dziecka
- Potrafi realizować poradnictwo laktacyjne.
Kompetencje społeczne:
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego
- Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: