Wczesna interwencja logopedyczna SP-WIL1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC_W04Student zna założenia medyczne i psychopedagogiczne wczesnej interwencji logopedycznej
PC_W04Student zna mechanizm powstawania zaburzeń mowy i komunikacji z uwzględnieniem czynności fizjologicznych
PC_W04Student zna etapy rozwoju mowy małego dziecka
PC_U05 Student potrafi określić cele , zadania wczesnej interwencji logopedycznej
PC_U05 Student potrafi wykonać masaż logopedyczny oraz dobrać i przeprowadzić trening karmienia
PC_U05 Student potrafi scharakteryzować stadia rozwoju mowy małego dziecka oraz uwarunkowania zaburzeń rozwojowych w procesie komunikacji
PC_U05 Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój czynności fizjologicznych –ssanie, połykanie, gryzienie, oddech z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
PC_U08 Student potrafi opracować zintegrowany program terapeutyczny z wieloprofilowa oceną funkcjonalną , uwzględniający rozpoznanie kliniczne oraz przeprowadzić go w warunkach domowych dziecka.
PC_K07 Student potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka małego dziecka.
Literatura
R. Castillo-Morales (2010) Ustno-twarzowa terapia regulacyjna. Fundacja Promyk
J. Cieszyńska, M. Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: