Ewaluacja procesu i efektów uczenia się na studiach „Edukacja bez przemocy” SP-WAL
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
Studentka/student rozumie, na czym polega edukacja bez przemocy, i wie, jak można zaprojektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student rozumie znaczenie wyznaczania sobie celów edukacyjnych przez osoby uczące się i wartość brania na siebie przez te osoby odpowiedzialności za ich realizację.
Studentka/student rozumie znaczenie budowania dobrych relacji dla współpracy w edukacji.
Studentka/student rozumie znaczenie integracji w grupie i zna praktyczne sposoby jej wspierania.
Studentka/student rozumie znaczenie wzajemnego zaufania dla współpracy w edukacji.
Studentka/student rozumie znaczenie komunikacji międzyludzkiej dla współpracy w edukacji i zna różnice między komunikacją wspierającą kontakt a komunikacją niewspierającą kontaktu.
Studentka/student wie, jakie znaczenie dla jakości jej/jego pracy w edukacji ma jej/jego uczenie się i rozwój, samowiedza i samoświadomość.
Studentka/student rozumie wartość inspirowania się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, i wie, skąd może czerpać inspiracje dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student rozumie wartość autoewaluacji procesu i efektów uczenia się.
Studentka/student rozumie wartość przyjmowania informacji zwrotnej.
Studentka/student wie, jakie kompetencje sprzyjają współpracy opartej na zaufaniu, i wie, jak może je rozwijać.
Studentka/student zna przykłady dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającej efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student zna wybrane założenia, rozróżnienia i procesy modelu Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla B. Rosenberga oraz praktyczne możliwości zastosowania tego modelu w edukacji.
Studentka/student wie, jak rozróżniać obserwacje i oceny oraz inne interpretacje, i rozumie, dlaczego warto to robić.
Studentka/student rozumie, czym różnią się oceny moralizujące i oceny wartościujące.
Studentka/student wie, że nadawanie ról i używanie etykiet jest formą oceniania.
Studentka/student wie, jak formułować obserwacje.
Studentka/student wie, jak zastąpić ocenianie opisywaniem obserwacji i dawaniem informacji zwrotnej w modelu NVC.
Studentka/student wie, czym różni się chwalenie i docenianie, rozumie, dlaczego warto doceniać i dziękować, i zna cechy efektywnego doceniania/dziękowania.
Studentka/student rozumie wartość autentycznego wyrażania siebie i wie, jak wyrażać siebie zgodnie z modelem NVC.
Studentka/student rozumie, na czym polega „szczerość szakala” i „szczerość żyrafy”.
Studentka/student wie, jak wyrażać siebie w czterech krokach NVC i jak wyrażać siebie „żyrafą uliczną”.
Umiejętności
Studentka/student potrafi współtworzyć edukację bez przemocy i projektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student potrafi zaprosić osoby uczące się do wyznaczania sobie celów edukacyjnych i do brania na siebie odpowiedzialności za ich realizację.
Studentka/student potrafi przyczyniać się do budowania dobrych relacji w edukacji.
Studentka/student potrafi wspierać integrację w grupie.
Studentka/student potrafi przyczyniać się do budowania w edukacji relacji opartych na zaufaniu.
Studentka/student potrafi odróżniać komunikację wspierającą kontakt od komunikacji niewspierającej kontaktu w edukacji i potrafi stosować komunikację wspierającą kontakt.
Studentka/student potrafi brać aktywny udział w procesie uczenia się i rozwoju oraz pogłębiania samowiedzy i samoświadomości.
Studentka/student potrafi inspirować się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, przydatnymi dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student potrafi dokonać autoewaluacji procesu i efektów uczenia się.
Studentka/student potrafi przyjmować informacje zwrotne.
Studentka/student potrafi rozpoznawać swoje zasoby.
Studentka/student potrafi rozpoznawać i planować obszary do własnego rozwoju.
Studentka/student potrafi rozwijać kompetencje sprzyjające współpracy opartej na zaufaniu.
Studentka/student potrafi inspirować się przykładami dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającej efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student potrafi praktykować Porozumienie bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla B. Rosenberga w kontekstach edukacyjnych i poza edukacyjnych.
Studentka/student potrafi rozróżniać obserwacje i oceny oraz inne interpretacje.
Studentka/student potrafi rozróżniać oceny moralizujące i oceny wartościujące.
Studentka/student potrafi rezygnować z nadawania ról i używania etykiet.
Student/studentka potrafi formułować obserwacje.
Studentka/student potrafi zastąpić ocenianie opisywaniem obserwacji i dawaniem informacji zwrotnej w modelu NVC.
Studentka/student potrafi odróżniać chwalenie i docenianie oraz formułować docenienie i podziękowanie w możliwie jak najbardziej efektywny sposób.
Studentka/student potrafi przejść od samoświadomości do wyrażania siebie i wyrażać siebie zgodnie z modelem NVC.
Studentka/student potrafi odróżniać „szczerość szakala” i „szczerość żyrafy”.
Studentka/student potrafi wyrażać siebie w czterech krokach NVC i wyrażać siebie „żyrafą uliczną”.
Kompetencje społeczne
Studentka/student ma gotowość, by współtworzyć edukację bez przemocy i projektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student ma gotowość, by zaprosić osoby uczące się do wyznaczania sobie celów edukacyjnych i do brania na siebie odpowiedzialności za ich realizację.
Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do budowania dobrych relacji w edukacji.
Studentka/student ma gotowość, by wspierać integrację w grupie.
Studentka/student ma gotowość, by przyczyniać się do budowania w edukacji relacji opartych na zaufaniu.
Studentka/student ma gotowość, by odróżniać komunikację wspierającą kontakt od komunikacji niewspierającej kontaktu w edukacji i stosować komunikację wspierającą kontakt.
Studentka/student ma gotowość, by brać aktywny udział w procesie uczenia się i rozwoju oraz pogłębiania samowiedzy i samoświadomości.
Studentka/student ma gotowość, by inspirować się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, przydatnymi dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student ma gotowość, by dokonać autoewaluacji procesu i efektów uczenia się.
Studentka/student ma gotowość, by przyjmować informacje zwrotne.
Studentka/student ma gotowość, by rozpoznawać swoje zasoby.
Studentka/student ma gotowość, by rozpoznawać i planować obszary do własnego rozwoju.
Studentka/student ma gotowość, by rozwijać kompetencje sprzyjające współpracy opartej na zaufaniu.
Studentka/student ma gotowość, by inspirować się przykładami dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającej efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student ma gotowość, by praktykować Porozumienie bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) Marshalla B. Rosenberga w kontekstach edukacyjnych i poza edukacyjnych.
Studentka/student ma gotowość, by rozróżniać obserwacje i oceny oraz inne interpretacje.
Studentka/student ma gotowość, by rozróżniać oceny moralizujące i oceny wartościujące.
Studentka/student ma gotowość, by rezygnować z nadawania ról i używania etykiet.
Student/studentka ma gotowość, by formułować obserwacje.
Studentka/student ma gotowość, by odróżniać chwalenie i docenianie oraz formułować docenienie i podziękowanie w możliwie jak najbardziej efektywny sposób.
Studentka/student ma gotowość, by przejść od samoświadomości do wyrażania siebie i wyrażać siebie zgodnie z modelem NVC.
Studentka/student ma gotowość, by odróżniać „szczerość szakala” i „szczerość żyrafy”.
Studentka/student ma gotowość, by wyrażać siebie w czterech krokach NVC i by wyrażać siebie „żyrafą uliczną”.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: