Wzbogacające reakcje na poruszające komunikaty uczniów, rodziców i nauczycieli SP-URN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wie, jak przyjmować komunikaty poruszające według Porozumienia bez Przemocy.
Wie, jak przekształcać oceny, osądy i krytykę pochodzące od innych osób na język potrzeb.
Wie, jak przyjmować odmowę według Porozumienia bez Przemocy.
Wie, jak wyrażać swoje komunikaty poruszające według Porozumienia bez Przemocy.
Wie, jak przekształcać swoje oceny, osądy i krytykę na język potrzeb.
Wie, jak odmawiać według Porozumienia bez Przemocy.
Umiejętności
Potrafi świadomie komunikować się z innymi, pozostając w kontakcie ze sobą - również w sytuacjach, gdy słyszy komunikaty poruszające (oceny, osądy i krytykę lub odmowę).
Umie usłyszeć potrzeby osoby mówiącej w jej komunikatach oceniających, osądzających i krytykujących oraz w odmowie.
Potrafi oddzielić siebie od ocen, osądów i krytyki innych osób, również na swój własny temat.
Potrafi przekształcać swoje oceny, osądy i krytykę na język potrzeb.
Potrafi empatycznie odmawiać.
Kompetencje społeczne
Jest gotów dawać empatię uczniom, rodzicom i nauczycielom oraz być wsparciem dla innych w sytuacjach kryzysowych.
Jest gotów świadomie komunikować się z innymi, pozostając w kontakcie ze sobą - również w sytuacjach, gdy słyszy komunikaty poruszające (oceny, osądy i krytykę lub odmowę).
Zachowuje spokój, kiedy słyszy oceny, osądy i krytykę; wspiera rozmówcę w przekształceniu krytyki na prośbę wzbogacającą życie.
Traktuje odmowę jako zachęcanie do szukania innych rozwiązań, odpowiadających na potrzeby wszystkich osób zaangażowanych w sytuację.
Przekształca swoje oceny, osądy i krytykę na język potrzeb.
Odmawia z empatią.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: