Umiejętności matematyczne dzieci - rozwój, diagnoza, wspomaganie SP-UMD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
•będzie znał przebieg rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci i czynniki, które wpływają na ten rozwój
•będzie znał podstawowe metody i narzędzia wykrywania i określania rodzaju, zakresu i stopnia trudności matematycznych u dzieci,
Umiejętności
•umiał poprawnie zastosować podstawowe metody i narzędzia wykrywania i określania rodzaju, zakresu i stopnia trudności matematycznych u dzieci,
Kompetencje społeczne
Będzie miał świadomość znaczenia trudności w nabywaniu umiejętności matematycznych przez dzieci
Literatura
1. Gruszczyk-Kolczyńska E., Niepowodzenia w uczeniu się matematyki u dzieci klas początkowych : diagnoza i terapia. – Katowice: Uniwersytet Śląski
2. Oszwa U. (red. nauk.), Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu : wybrane zagadnienia, Krakow: „Impuls”, 2008
3. Gruszczyk-Kolczyńska E. Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier. Metodyka, scenariusze zajęć oraz wiele ciekawych gier i zabaw. WsiP, Warszawa 1996
4. Kurczab M., Tomaszewski P., Dyskalkulia w pytaniach i odpowiedziach. Podstawowe informacje dla nauczycieli, Ars Mathematica, Warszawa 2005
5. Włodek-Chronowska J. (red.) Terapia pedagogiczna UJ, Kraków 1993
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: