Techniki terapeutyczne w modelu behawioralno-poznawczo-rozwojowym SP-TTM1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe koncepcje rehabilitacji, edukacji, terapii małego dziecka akcentujące znaczenie zaburzeń percepcyjno-motorycznych w rozwoju małego dziecka
Zna psychopedagogiczne metody wspomagania rozwoju percepcyjno-motorycznego wykorzystywane w procesie terapeutycznym dziecka z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego
Zna metodykę edukacji banalnej, stymulacji i integracji sensorycznej.
Zna rolę wspomagania rozwoju intelektualnego małego dziecka.
Zna i rozumie metodykę wczesnej edukacji.
Zna i rozumie metodykę wieloprofilowego usprawniania i organizacji współpracy w zespole interdyscyplinarnym.
Zna i rozumie rolę warsztatu pracy specjalisty z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju.
Umiejętności
Potrafi scharakteryzować okresy rozwojowe dziecka oraz wskazań kluczowe obszary wspomagania rozwoju percepcyjno-motorycznego I poznawczego.
Potrafi określać rolę wspomagania rozwoju intelektualnego.
Potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym oraz w wieku przedszkolnym.
Potrafi planować i realizować metodykę wczesnej edukacji.
Potrafi opracować i przeprowadzić zadania terapeutyczne do realizacji w domu, uwzględniając codzienne czynności rodziców
Potrafi planować metodykę edukacji bazalnej, stymulacji i integracji sensorycznej.
Potrafi planować i stosować metody pedagogiczne we wczesnym wspomaganiu rozwoju. Potrafi organizować sytuacje dydaktyczne prowokujące do samooaktywności i twórczego poszukiwania rozwiązań edukacyjnych oraz wspierające rodziców jak i dzieci w samodzielności w zdobywaniu wiedzy.
Potrafi planować metodykę wieloprofilowego usprawniania i organizacji współpracy w zespole interdyscyplinarnym.
Potrafi określać rolę warsztatu pracy specjalisty z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka.
Jest gotów do odpowiedzialnego i refleksyjnego przeprowadzania czynności składających się na funkcjonalną ocenę funkcjonalną małego dziecka i jest świadomy jej znaczenia dla procesu terapeutycznego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: