Teorie wykluczenia społecznego SP-TRW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2019Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna i rozumie pojęcia edukacji włączającej, integracyjnej i ogólnodostępnej, specjalne potrzeby edukacyjne;
- Zna i rozumie podstawy i konsekwencje procesu wykluczania; zagadnienie grup defaworyzowanych; zagrożenia wykluczeniem
- Zna i rozumie postawy społeczne – stereotypy, stygmaty, piętna; strategie przeciwdziałania postawom dyskryminacyjnym.
Umiejętności:
- Potrafi identyfikować obszary wykluczenia społecznego oraz wskazywać ich przyczyny i symptomy w powiązaniu z różnymi zakresami pedagogiki specjalnej i dziedziną nauk społecznych;
- Potrafi wyjaśnić proces wykluczenia społecznego oraz wskazać jego konsekwencje, wykorzystując aktualną wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej w powiązaniu z dziedzinami nauk społecznych i humanistycznych.
Kompetencje społeczne:
- Jest gotów do poszerzania wiedzy w celu własnego rozwoju zawodowego.
Literatura
W cyklu 2021Zn:
Al.-Khamisy D. (red.), Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania, Warszawa 2002. |
W cyklu 2022Zn:
Al.-Khamisy D. (red.), Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania, Warszawa 2002. |
Uwagi
W cyklu 2021Zn:
NAKŁAD PRACY SŁUCHACZA: Godziny kontaktowe - 10 godz. wykład - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - -- - |
W cyklu 2022Zn:
NAKŁAD PRACY SŁUCHACZA: Godziny kontaktowe - 10 godz. wykład - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - -- - |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: