Terapia logopedyczna SP-TLG
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
1) Terapia logopedyczna – zagadnienia ogólne (definicja, etapy terapii, cel i główne zadania terapii) 2) Plan pracy, zasady terapii logopedycznej 3) Metody stosowane w terapii logopedycznej (definicja, podział metod) 4) Szczegółowe metody logopedyczne – (ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, słuchu fonematycznego, autokontroli słucho-wej) - cel terapii, propozycje ćwiczeń 5) Szczegółowe metody logopedyczne - usprawnianie aparatu artykulacyjnego – omówienie aparatu artykulacyjnego, cel terapii, propozycje ćwiczeń 6)Techniki logopedyczne 7) Fonogesty, język migowy 8) Metody lingwistyczne i pedagogiczne w terapii logopedycznej (rodzaje stosowanych technik) 9) Metody psychologiczne i medyczne w terapii logopedycznej (rodzaje stosowanych technik) 10) Alternatywne metody stosowane w terapii logopedycznej – omówienie wybranych zagadnień 11) Metody prowadzenia terapii zaburzeń artykulacji - Metoda przekształceń artykulacyjnych 12) Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne 13) Metody automatyzacji głosek na wybranych przykładach zabawy logopedyczne (zajęcia warsztatowe, demonstracja programów komputerowych) 14) Metody terapii logopedycznej u osób dorosłych - wybrane zagadnienia logopedii artystycznej, wybrane zagadnienia metod terapii logopedycznej u pacjentów po laryngektomii. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Ma wiedzę merytoryczną i metodologiczną na temat opóźnionego i zaburzonego rozwoju mowy oraz metod terapii.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi samodzielnie stawiać hipotezy badawcze i weryfikować je poprzez dobór właściwych narzędzi badawczych
- Potrafi samodzielnie opisywać, analizować językowe i pozajęzykowe objawy opóźnionego lub zaburzonego rozwoju mowy
- Potrafi w sposób logiczny i uporządkowany przedstawić przebieg działań terapeutycznych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Rozumie konieczność rzetelnego prowadzenia badań
- Kształtuje umiejętność współpracy z innymi specjalistami w celu przeprowadzenia rzetelnego procesu diagnozowania i tworzenia skutecznego procesu usprawniania.
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Metody pracy: prelekcje, warsztaty, ćwiczenia teoretyczne i praktyczne Liczba punktów ECTS: 2. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: