Trening interpersonalny SP-TIT6
Wprowadzenie do zagadnienia treningu interpersonalnego oraz do ćwiczeń
Ćwiczenia indywidualne i w małych grupach – tworzenie konstruktywnych reakcji, pogłębienie wglądu indywidualnego.
Ćwiczenia grupowe – ujawniające role grupowe oraz podwyższające wgląd oraz poziom współpracy z innymi osobami.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Słuchacz/ka ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii komunikacji oraz procesów komunikacyjnych w ich aspekcie psychologicznym
- ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów psychologicznych, zwłaszcza psychologii grupy
Umiejętności:
- potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych technik komunikacyjnych
- analizuje własne postępowanie w kontakcie z drugim człowiekiem, swoje mocne i słabe strony
- korzysta z adekwatnych metod nawiązywania oraz utrzymywania kontaktów interpersonalnych oraz kontaktów w grupie
Kompetencje społeczne:
- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie
- posiada świadomość specyfiki kontaktu z drugim człowiekiem w sytuacji pomagania i jest wrażliwy na znaczenie relacji interpersonalnej w procesie pomagania
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia: obecność i aktywność w czasie zajęć. Udział w treningu jest obowiązkowy.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Jedliński, K. ( 2008). Trening interpersonalny. Wydawnictwo WAB
Literatura uzupełniająca:
Hartley, P. (2000). Komunikacja w grupie. Wydawnictwo Zysk i S-ka
Smółka, P. (2008). KOMPETENCJE SPOŁECZNE. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych.Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska - OFICYNA
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: