Trening interpersonalny SP-TIL
Zakres tematyczny:
(1) Role grupowe, modelowanie ról grupowych, kto pełni jaką rolę – jaką lubi? „Profil psychologiczny” wchodzenia w role grupowe. Modelowanie i zmienianie ról grupowych, budowa efektywnej grupy do dalszej pracy
(2) Przeramowanie – pozytywne intencje zachowań, cele, efektywność osiągania celów
(3) feedback a podsumowanie, rodzaje feedbacku
(4) Moje zasoby. Bilans grup roboczych
(5) Nawiązywanie kontaktu n-verbal: pozycja ciała, gesty, wzrok, ustawienie krzeseł… (uważne słuchanie). Nawiązywanie kontaktu verbal: systemy reprezentacji, lista sformułowań w jęz. ukraińskim (rozumienie, dopasowanie, parafrazy)
(6) Transderywacja i radzenie sobie z nią. Zachowania ludzi jako odpowiedź na nasze zachowania (dominacja – submisja, życzliwość – wrogość), zmiana relacji
(7) Autoprezentacja: techniki obronne i asertywne
(8) Prowadzenie zespołu: przywództwo i style kierowania (model Hersey’a i Blancharda), pozycja kierownika szkolenia dla terapeutów
(9) Przydzielanie zadań (kontekst: wybór prowadzących zajęcia), rozmowa zlecająca zadanie z prowadzącym zajęcia, stopnie delegowania wg Tannenbauma i Schmidta
(10) Modele uczenia się dorosłych, planowanie zajęć wg stylów uczenia się (styl jako stan a nie dyspozycja), model Kirckpatricka
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Ma pogłębioną wiedzę na temat procesów psychologicznych leżących u podłoża budowania i rozwoju bliskich relacji.
Ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów psychologicznych, zwłaszcza psychologii grupy
Ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii komunikacji oraz procesów komunikacyjnych w ich aspekcie psychologicznym
UMIEJĘTNOŚCI
Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych technik komunikacyjnych
Analizuje własne postępowanie w kontakcie z drugim człowiekiem, swoje mocne i słabe strony
Korzysta z adekwatnych metod nawiązywania oraz utrzymywania kontaktów interpersonalnych oraz kontaktów w grupie
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia warsztatu komunikacyjnego
Posiada świadomość specyfiki kontaktu z drugim człowiekiem w sytuacji pomagania i jest wrażliwy na znaczenie relacji interpersonalnej w kontakcie z klientem/pacjentem
Kryteria oceniania
Wiedza i umiejętności będą weryfikowane na podstawie aktywności zadaniowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: