Terapia pedagogiczna SP-TGG
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
• podstawowe pojęcia z zakresu terapii pedagogicznej i procesu terapeutycznego • gotowość szkolna i jej pomiar • osiągnięcia szkolne i jej pomiar • niepowodzenia szkolne • dysleksja i inne zaburzenia rozwoju poznawczego w wieku szkolnym –diagnoza i stosowane podejścia terapeutyczne • kinezjologia edukacyjna Dennisona jako metoda wspomagająca integrację sensoryczną • metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne • metoda 18 struktur wyrazowych –usprawnianie procesów czytania i pisania we wczesnym wieku szkolnym • metoda dobrego startu (wersja Marty Bogdanowicz)- adaptacja w ostatnim roku przedszkola do wymagań szkolnych • preferencje sensoryczne w uczeniu się ( wzrokowcy, słuchowcy , kinestetycy) |
W cyklu 2020Ln:
• podstawowe pojęcia z zakresu terapii pedagogicznej i procesu terapeutycznego • gotowość szkolna i jej pomiar • osiągnięcia szkolne i jej pomiar • niepowodzenia szkolne • dysleksja i inne zaburzenia rozwoju poznawczego w wieku szkolnym –diagnoza i stosowane podejścia terapeutyczne • kinezjologia edukacyjna Dennisona jako metoda wspomagająca integrację sensoryczną • metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne • metoda 18 struktur wyrazowych –usprawnianie procesów czytania i pisania we wczesnym wieku szkolnym • metoda dobrego startu (wersja Marty Bogdanowicz)- adaptacja w ostatnim roku przedszkola do wymagań szkolnych • preferencje sensoryczne w uczeniu się ( wzrokowcy, słuchowcy , kinestetycy) |
W cyklu 2021Zn:
• podstawowe pojęcia z zakresu terapii pedagogicznej i procesu terapeutycznego • gotowość szkolna i jej pomiar • osiągnięcia szkolne i jej pomiar 1. Niepowodzenia szkolne. 3. Kinezjologia edukacyjna Dennisona jako metoda wspomagająca integrację sensoryczną. 4. Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. 5. Metoda 18 struktur wyrazowych –usprawnianie procesów czytania i pisania we wczesnym wieku szkolnym. 6. Metoda dobrego startu (wersja Marty Bogdanowicz)- adaptacja w ostatnim roku przedszkola do wymagań szkolnych. 7. Preferencje sensoryczne w uczeniu się ( wzrokowcy, słuchowcy , kinestetycy). |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna poszerzoną i usystematyzowaną terminologię dotyczącą omawianych metod pracy z uczniem z trudnościami w opanowaniu umiejętności czytania i pisania
- Zna założenia teoretyczne i specyfikę pracy omawianych metod pracy z uczniem z trudnościami w opanowaniu umiejętności czytania, pisania i liczenia.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Definiuje podstawowe pojęcia dotyczące terapii pedagogicznej
- Opisuje etapy pracy terapeutycznej oraz wymienia zasady programowania działań diagnostycznych i terapeutycznych
- Potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia wybranymi metodami pracy z uczniem z trudnościami w opanowaniu umiejętności czytania, pisania i liczenia.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Utożsamia się z wartościami i celami doboru metod terapii do potrzeb ucznia.
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Spionek H., Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, Warszawa 1985 Brejnak W, Zabłocki K., Dysleksja w teorii i praktyce, Warszawa 1999 Baranowska W., Nauczyciel a uczeń z ADHD, Kraków 2010 Flis R., Praca w klasie integracyjnej 1-3, Kraków 2005 Dennison P,G., Kinezjologia edukacyjna dla dzieci, Warszawa 2003 Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu, Warszawa 2007 Oszwa U., Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej, Kraków 2007 Kujawa E., Kurzyna M., Metoda 18 struktur w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Warszawa 2006 Skorek E M., Terapia pedagogiczna , t 1 i 2, Kraków 2007 Sherborne W., Ruch rozwijający dla dzieci, Warszawa 2005 |
W cyklu 2020Ln:
Spionek H., Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, Warszawa 1985 Brejnak W, Zabłocki K., Dysleksja w teorii i praktyce, Warszawa 1999 Baranowska W., Nauczyciel a uczeń z ADHD, Kraków 2010 Flis R., Praca w klasie integracyjnej 1-3, Kraków 2005 Dennison P,G., Kinezjologia edukacyjna dla dzieci, Warszawa 2003 Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu, Warszawa 2007 Oszwa U., Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej, Kraków 2007 Kujawa E., Kurzyna M., Metoda 18 struktur w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Warszawa 2006 Skorek E M., Terapia pedagogiczna , t 1 i 2, Kraków 2007 Sherborne W., Ruch rozwijający dla dzieci, Warszawa 2005 |
W cyklu 2021Zn:
Spionek H., Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, Warszawa 1985 Brejnak W, Zabłocki K., Dysleksja w teorii i praktyce, Warszawa 1999 Baranowska W., Nauczyciel a uczeń z ADHD, Kraków 2010 Flis R., Praca w klasie integracyjnej 1-3, Kraków 2005 Dennison P,G., Kinezjologia edukacyjna dla dzieci, Warszawa 2003 Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu, Warszawa 2007 Oszwa U., Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej, Kraków 2007 Kujawa E., Kurzyna M., Metoda 18 struktur w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Warszawa 2006 Skorek E M., Terapia pedagogiczna , t 1 i 2, Kraków 2007 Sherborne W., Ruch rozwijający dla dzieci, Warszawa 2005 |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody pracy: Praca z tekstem, dyskusja, elementy dramy, wykład problemowy, burza mózgów Liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2020Ln:
Metody pracy: Praca z tekstem, dyskusja, elementy dramy, wykład problemowy, burza mózgów Liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2021Zn:
Metody pracy: Praca z tekstem, dyskusja, elementy dramy, wykład problemowy, burza mózgów Liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: