Superwizja SP-SUP1
Superwizja - definicja, metody.
Warunki skutecznej superwizji i bycia skutecznym superwizorem.
Przebieg sesji superwizyjnej - warsztat.
W cyklu 2020Zn:
Superwizja - definicja pojęcia, funkcje. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów psychologicznych;
rozumie i poddaje analizie procesy psychologiczne istotne z punktu widzenia prowadzonych oddziaływań;
UMIEJĘTNOŚCI
potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie superwizji;
posiada umiejętności prezentowania własnych wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, kierując się przy tym zasadami etycznymi;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną pracą;
odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać oraz wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych;
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach.
Pisemna praca zaliczeniowa.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Chmielewska-Długosz A., Koleżeńskie doradztwo, czyli o sztuce uczenia się od siebie nawzajem, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2007.
Henzler M., Doświadczenia z superwizji. Proces wsparcia i rozwoju, w: Aktywizacja czy integracja? B. Skrzypczak, B. Bąbska (red.), CAL, Warszawa 2011.
Pichot T., Uwagi superwizora skoncentrowanego na rozwiązaniach [w:] T.S.Nelson (red.), Edukacja i szkolenie w krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, Księgarnia Akademicka, Kraków 2007
Literatura uzupełniająca:
Miller W. R., Rollnick S., Wywiad motywujący. Jak przygotować ludzi do zmiany, Wydawnictwo UJ, Kraków 2010.
Nęcki Z. Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
Olubiński A., Praca socjalna. Aspekty humanistyczne i pedagogiczne, Akapit, Toruń 2004.
Rosenberg M., Edukacja wzbogacająca życie, Wydawnictwo J. Santorski, Warszawa 2006.
Szmagalski J., Stres i wypalenie zawodowe pracowników socjalnych, IRSS, Warszawa 2004.
Szmagalski J., Superwizja pracy socjalnej. Zastosowania i dylematy, IRSS, Warszawa 2009.
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody: dyskusja, pogadanka, metody aktywizujące i problemowe, warsztat, case study. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: