Surdologopedia SP-SUL1
Rozwój mowy dziecka z wadą słuchu
Metody diagnozowania w surdologopedii
Czynniki warunkujące rozwój mowy dziecka z wadą słuchu
Wychowanie słuchowe a trening słuchowy
Rodzaje ćwiczeń wstępnych przygotowujących do nauki mówienia
Metody terapii logopedycznej dzieci z wadą słuchu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
1. Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju mowy dziecka z wadą słuchu i czynników je warunkujących
2. Posiada wiedzę na temat diagnozy surdologopedycznej
3. Ma uporządkowaną wiedze na temat metod wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu
Umiejętności
1.Potrafi przygotować i zaprezentować scenariusz zajęć surdologopedycznych
2. Potrafi dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce dydaktyczne do zajęć surdologopedycznych
Kompetencje społeczne
Potrafi kształtować prawidłowe relacje pomiędzy surdopedagogiem a dzieckiem z wadą słuchu
Potrafi współpracować w grupie
Kryteria oceniania
Metody podające, praktyczne, ćwiczebne
zaliczenie:
1. Przygotowanie pomocy dydaktycznych do ćwiczeń wstępnych oraz do zajęć dydaktycznych
2. Przygotowanie konspektu zajęć surdologopedycznych oraz ich przeprowadzenie
2. Pisemny egzamin
Literatura
Gałkowski T. Jastrzębowska G (red.). Logopedia , Opole 1999
Gunia G. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy, Kraków 2010.
Kurkowski Z.M. Mowa dzieci sześcioletnich z uszkodzonym narządem słuchu, Lublin 1996
Krakowiak K., Panasiuk M. Umiejętności komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem, Lublin 1992
Lowe A. Wychowanie słuchowe, PZWL Warszawa,1985.
Prożych A. Radziszewska –Konoka M. Poradnik dla rodziców i specjalistów pracujących z dzieckiem z wadą słuchu, Warszawa 2007, WWW.dzwiekimarzen.pl
Rodak H. Terapia dziecka z wada wymowy, PFZM, 1992.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: