Stymulacja operacyjnego rozumowania dziecka z wadą słuchu SP-SRD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą dojrzałości do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą specyficznych trudności w uczeniu się matematyki dzieci niesłyszących i słabo słyszących: rozpoznaje objawy, wskazuje zakresy, wyjaśnia przyczyny
ma podstawową wiedzę na temat diagnozy dziecięcego liczenia, operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym dzieci z wadą słuchu oraz stosowanych narzędzi badawczych
ma podstawową, uporządkowaną wiedzę dotycząca metodyki postępowania terapeutycznego i wspomagania rozwoju dzieci niesłyszących doświadczających nadmiernych trudności w uczeniu się matematyki
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu diagnozowania, interpretowania i prognozowania w ramach różnych kontekstów działalności edukacyjnej - zdiagnozować dojrzałość dziecka do uczenia się matematyki; analizować i interpretować wyniki diagnozy
potrafi konstruować scenariusze zajęć wspomagających aktywność matematyczną dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym
potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności edukacyjnej dzieci z wadą słuchu
Kompetencje społeczne
Student dąży do poszerzania zakresu wiedzy dotyczącej wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji okreś¬lonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria oceniania
Metody: wykład; pokaz – obserwacja; metoda problemowa
Kryteria oceniania:Ocena opanowania wiadomości dotyczących przeprowadzenia diagnozy dziecka z wadą słuchu w zakresie dojrzałości do uczenia się matematyk;
Ocena przygotowanego przez studenta projektu scenariusza zajęć matematycznych dostosowanych do poziomu rozwoju dziecka z wadą słuchu; Ocena aktywności studenta podczas zajęć;
Literatura
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: