SensoPaka - program stymulacji rozwoju dziecka z poważnymi zaburzeniami neurologicznymi SP-SNP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KS_W03
PC1_KS_W06
Student zna zasady i procedury realizacji zadań terapeutycznych
Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie zaliczenia/wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć
Opracowanie pisemne na podstawie analizy literatury
Umiejętności
PC1_KK_U05
PC1_KS_U06
Opanowanie umiejętności opracowywania i przeprowadzenia zajęć wspomagających rozwój dziecka
Znajomość programów wspomagania rozwoju dziecka
Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem z w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
Student potrafi opracować zadania terapeutyczne do realizacji w domu, uwzględniając codzienne czynności pielęgnacyjne rodziców.
Student potrafi opracować poradnik domowy dla rodziców małego dziecka
Student potrafi opracować zintegrowany program terapeutyczny z wieloprofilowa oceną funkcjonalną , uwzględniający rozpoznanie kliniczne oraz przeprowadzić go w warunkach domowych dziecka
Umiejętności operacyjne:
1) umiejętność wstępnej diagnozy poziomu rozwoju dziecka oraz jego typu przywiązania,
2) umiejetność stosowania The Calm Technique ( Jennifer Kolari) oraz etapów stymulacji neuronów lustrzanych
3) umiejętność określenie własnego stylu przywiązania oraz oceny jego wpływu na podopiecznych
4) znajomość procedur postępowania w przypadku stwierdzenia nadwrażliwości, niedowrażliwości lub białego szumu
5) umiejętność skonstruowania zajęć stymulacyjnych
6) umiejętnosć przeprowadzenia zajęć z zestawem SensoPaka, umiejętność wypełnienia kart obserwacji
Ocena na podstawie obserwacji w trakcie symulacji /- praca z dzieckiem
Kompetencje społeczne
PC1_KK_K01
PC1_KK_K02 Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań
wspomaganie rodziców w procesie usprawniania i terapii dziecka z zaburzonym rozwojem psychoruchowym Ocena na podstawie obserwacji w trakcie symulacji
Ocena postawy w wypowiedziach/ samodzielne wskazywanie przydatnej literatury
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: