Seminarium SP-SEM9
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
(Słuchacz zna i rozumie)
ZSO_W18 zna i rozumie założenia projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych, a zwłaszcza podstawowe tradycje paradygmatyczne, strategie realizacji badań (ilościowe, jakościowe, triangulacyjne), cele badań, problemy badawcze, metody i techniki badawcze, sposoby doboru próby badawczej oraz prezentacji i analizy wyników badań, a także zasady konstruowania wywodu naukowego; wie, jak przygotować pracę końcową z przyjętymi w pedagogice procedurami; zna zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do przygotowania konspektu i ostatecznej wersji pracy; zna i rozumie przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego;
ZSO_W25 ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych obowiązujących w pedagogice;
Umiejętności
(Słuchacz potrafi)
ZSO_U03 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, zarządczych i prawnych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań;
ZSO_U10 posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań; umie opracować konspekt i zaplanować proces przygotowania pracy;
Kompetencje społeczne
(Słuchacz jest gotów do)
ZSO_K04 docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych;
ZSO_K05 zdaje sobie sprawę z istotności badania, diagnozowania i rozwiązywania problemów natury pedagogicznej, organizacyjnej i prawnej;
ZSO_K20 jest przygotowany do pełnego wykorzystywania i świadomego doskonalenia własnego potencjału, zasobów kadrowych i materialnych w działaniach na rzecz rozwoju szkoły i systemu oświaty w skali gminy, powiatu i województwa;
TREŚCI PROGRAMOWE
- Analiza i interpretacja wyników badań zawartych w piśmiennictwie z zakresu pedagogiki.
- Poszukiwanie i wybór literatury przedmiotu.
- Zasady dokumentowania pracy.
- Organizacja i etapy badania naukowego.
- Metody badań pedagogicznych.
- Techniki badań pedagogicznych.
- Zasady pisania prac naukowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: