Specjalistyczna diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży o zaburzonym rozwoju SP-SDP
Metody i narzędzia psychologicznej diagnozy zaburzeń:
•zachowania w kontekście podstawowych w danym wieku form aktywności,
•emocji i sfery motywacji w kontekście potrzeb rozwojowych,
•poziomu rozwoju umysłowego,
•rozwoju mowy i języka w kontekście społeczno-kulturowym,
•zachowania i emocji wieku rozwojowego,
•funkcjonowania systemu rodzinnego
W wyniku kształcenia psycholog nabędzie umiejętność:
•formułowania wstępnych hipotez diagnostycznych i doboru odpowiednich metod diagnozy psychologicznej,
•przeprowadzenia badania diagnostycznego i zastosowania odpowiednich narzędzi diagnozy psychologicznej,
•interpretacji uzyskanych wyników badaniach diagnostycznego,
•sformułowania opinii i zaleceń dostosowanych do potrzeb odbiorcy opinii,
•poznania zasad i obszarów współpracy z innymi specjalistami
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
1. Bradshaw J., Zrozumieć rodzinę, IPZiT, Warszawa, 1994.
2. Brzezińska A., Lutomski G., Smykowski B. (red.), Dziecko wśród rówieśników i dorosłych, Zysk i S-ka, Poznań, 1995.
3. Erikson E., Dzieciństwo i społeczeństwo, Rebis, Poznań, 1997.
4. Kościelska M., Oblicza upośledzenia, PWN, Warszawa, 1995.
5. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka, PWN, Warszawa, 1996.
6. Namysłowska I., Terapia rodzin
7. Namysłowska I. (red.), Psychiatria Dzieci i Młodzieży, PWN, 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: