Seminarium SP-S-ZSO
1. Analiza i interpretacja wyników badań zawartych w piśmiennictwie z zakresu pedagogiki.
2. Poszukiwanie i wybór literatury przedmiotu. Zasady dokumentowania pracy.
3. Organizacja i etapy badania naukowego.
4. Metody badań pedagogicznych.
5. Techniki badań pedagogicznych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2017Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Słuchacz: - potrafi przygotować pracę dyplomową zgodnie z przyjętymi w pedagogice procedurami;
- zna zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do przygotowania konspektu i ostatecznej wersji pracy końcowej;
- zna podstawową terminologię anglojęzyczną stosowaną w teorii zarządzania, ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą głównych kwestii gramatycznych i stylistycznych występujących w anglojęzycznych tekstach z zakresu zarządzania, w szczególności zarządzania oświatą;
- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych obowiązujących w pedagogice.
Umiejętności:
- potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, zarządczych i prawnych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań;
- posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych;
- potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań;
- umie opracować konspekt i zaplanować proces przygotowania pracy końcowej.
Kompetencje społeczne:
- docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych;
- zdaje sobie sprawę z istotności badania, diagnozowania i rozwiązywania problemów natury pedagogicznej, organizacyjnej i prawnej;
- jest przygotowany do pełnego wykorzystywania własnego potencjału, zasobów kadrowych i materialnych w działaniach na rzecz rozwoju szkoły (placówki) i systemu oświaty w skali gminy, powiatu i województwa.
Kryteria oceniania
praca końcowa
Literatura
K. Gawroński, M. Kwiatkowski (red.) Dyrektor szkoły w procesie zarządzania oświatą. Wydawnictwo APS, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: