Rytmika SP-RYT
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Student zna podstawowe założenia wybranych koncepcji wychowania muzycznego w obszarze działań muzyczno-ruchowych.
Student zna podstawowe pojęcia związane z muzykoterapią.
Student umie określić rolę rytmiki (cele i zadania) w rozwoju ogólnym, terapii i profilaktyce.
Student ma podstawową wiedzę ogólnomuzyczną i potrafi ukierunkować ją na realizację zadań muzyczno-ruchowych będących elementem określonych rodzajów terapii. Sposób pomiaru: Ocena na podstawie pracy studenta na zajęciach.
Umiejętności: Student umie poprawnie pod względem ruchowym wykonywać ćwiczenia muzyczno-ruchowe z zakresu rytmiki.
Student potrafi samodzielnie stworzyć ćwiczenia muzyczno-ruchowe odnoszące się do wybranego/wskazanego problemu.
Student potrafi dokonać krytycznej, metodycznej analizy ćwiczeń proponowanych przez innych członków grupy.
Student umie w sposób krytyczny posługiwać się literaturą metodyczną. Sposób pomiaru: Ocena na podstawie obserwacji pracy grupowej.
Kompetencje społeczne: Student umie zastosować w praktyce zdobytą wiedzę i umiejętności:
podczas ćwiczeń realizowanych wspólnie przez grupę podczas zajęć,
podczas wskazanych przez prowadzącego ćwiczeń (fragmentów ćwiczeń) do samodzielnej realizacji w czasie zajęć;
Student wykazuje się kreatywnością i samodzielnością w zakresie tworzenia ćwiczeń z zakresu zajęć muzyczno-ruchowych dla dzieci (ukierunkowanych na umuzykalnianie ogólne i terapię).
Student analizuje problematykę zajęć muzyczno-ruchowych pod kątem potrzeb, umiejętności i możliwości dzieci niepełnosprawnych lub wymagających terapii.
Sposób pomiaru: Ocena aktywności – na podstawie obserwacji pracy grupowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: