Rozwijanie umiejętności poznawczych i techniki efektywnego uczenia się SP-RTU
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
WYKŁAD ĆWICZENIA Projektowanie ćwiczeń i programów usprawniających funkcjonowanie poznawcze i proces uczenia się dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
W cyklu 2021Ln:
WYKŁAD ĆWICZENIA Projektowanie ćwiczeń i programów usprawniających funkcjonowanie poznawcze i proces uczenia się dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
W cyklu 2022Ln:
WYKŁAD ĆWICZENIA Projektowanie ćwiczeń i programów usprawniających funkcjonowanie poznawcze i proces uczenia się dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna kliniczny i psychologiczny obraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Zna psychologiczne uwarunkowania procesów poznawczych uwagi, percepcji, pamięci, myślenia.
- Zna metody terapeutyczne stosowane w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Umiejętności:
- Potrafi określać psychologiczne uwarunkowania przebiegu procesów poznawczych u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Potrafi stosować metody terapeutyczne ukierunkowane na stosowanie technik efektywnego uczenia się przez uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Potrafi planować i realizować działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się poprzez wdrażanie uczniów do korzystania z technik efektywnego uczenia się .
- Potrafi konstruować i ewaluować indywidualne i grupowe plany korekcyjno-kompensacyjne z uwzględnieniem technik efektywnego uczenia się.
Kompetencje społeczne:
- Wykazuje się autorefleksyjną postawą w odniesieniu do własnego rozwoju zawodowego.
Literatura
W cyklu 2020Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006), Psychologia poznawcza, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boragdon, A. D., Fellows, L. (2003), Gimnastyka dla mózgu. Ćwiczenia pobudzające sprawność wizualną, zdolności matematyczne, analityczne oraz ważne funkcje umysłu, Warszawa: Wydawnictwo Medium. |
W cyklu 2021Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006), Psychologia poznawcza, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boragdon, A. D., Fellows, L. (2003), Gimnastyka dla mózgu. Ćwiczenia pobudzające sprawność wizualną, zdolności matematyczne, analityczne oraz ważne funkcje umysłu, Warszawa: Wydawnictwo Medium. |
W cyklu 2022Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006), Psychologia poznawcza, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boragdon, A. D., Fellows, L. (2003), Gimnastyka dla mózgu. Ćwiczenia pobudzające sprawność wizualną, zdolności matematyczne, analityczne oraz ważne funkcje umysłu, Warszawa: Wydawnictwo Medium. |
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adb28c4ea4ba44d03bf808c03a9c47095%40thread.tacv2/conversations?groupId=a51ab5dd-d616-425a-9fbb-260a9373d87f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna, praca zdalna NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 h Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h Przygotowanie się do egzaminu 10h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2021Ln:
Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adb28c4ea4ba44d03bf808c03a9c47095%40thread.tacv2/conversations?groupId=a51ab5dd-d616-425a-9fbb-260a9373d87f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna, praca zdalna NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 h Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h Przygotowanie się do egzaminu 10h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna, praca zdalna NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 h Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h Przygotowanie się do egzaminu 10h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: