Rozwój prawidłowy i zaburzony dzieci od 3 do 5 roku życia SP-RPD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym. Rozumie stałe następstwo okresów rozwojowych dziecka.
Student zna przebieg rozwoju dziecka od 3 do 5 roku życia ze szczególnym uwzględnieniem zmian w rozwoju intelektualnym, komunikacyjnym, emocjonalnym i społecznym.
Student rozumie rolę czynników zaburzających rozwój dziecka w wieku przedskzolnym, różnicuje rozwój prawidłowy i zaburzony.
umiejętności
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej. Na podstawie obserwacji i analizy zachowania dzieci potrafi dostrzec przejawy rozwoju prawidłowego i zaburzonego.
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej. Wie, do kogo się zwrócić o pomoc w przypadku ostrzej manifestujących się zaburzeń rozwojowych.
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT). Potrafi wspierać dzieci w rozwoju w warunkach wychowania przedszkolnego.
Kompetencje społeczne
Student ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: