Psychopedagogiczne podstawy rozwoju osób z wadą słuchu SP-ROW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
Zna i potrafi wymienić etapy i wskazać na specyfikę rozwoju psychospołecznego dzieci z wadą słuchu
Zna zasadnicze czynniki określające rolę rodziny oraz środowiska społecznego w rozwoju i funkcjonowaniu dziecka z wadą słuchu
ma podstawową wiedzę na temat podstawowych metod diagnozy psychologicznej dziecka z wadą słuchu
Umiejętności
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę dla określenia i zdiagnozowania wpływu wady słuchu na specyfikę rozwoju dziecka
Potrafi wykorzystać wyniki badań psychologicznych w procesie rehabilitacji dzieci z wadą słuchu
posiada umiejętność przygotowania psychologicznych podstaw programu wspierającego rozwój dziecka z wadą słuchu z uwzględnieniem sytuacji rodzinnej i środowiskowej
Kompetencje społeczne
Uświadamia sobie rolę psychologa oraz ujawnia gotowość współpracy z nim we wspomaganiu rozwoju i rehabilitacji dziecka z wadą słuchu
Wykazuje się wrażliwością na indywidualne potrzeby dziecka z wadą słuchu oraz jego rodziny
Ujawnia dbałość i aktywną postawę w zaangażowanie środowiska rodzinnego w proces wspomagania rozwoju i rehabilitacji dziecka
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: