Rozwój psychoruchowy małego dziecka 0-3 SP-RMD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
1. Wczesne dzieciństwo: rozwój psychoruchowy. Początkowe zdolności percepcyjne i ruchowe. Charakterystyka okresu inteligencji sensoryczno-motorycznej. 2. Wybrane problemy diagnozy i badań rozwoju małego dziecka. 3. Okres wczesnego dzieciństwa: rozwój społeczno-emocjonalny i osobowości. 4. Prezentacja wyników badań - linia rozwojowa wybranej sfery rozwoju psychoruchowego (kontrola postawy, lokomocja, manipulacja, praksja, kontakty społeczne) na trzech poziomach wieku (1 rok życia, 2 rok życia, |
W cyklu 2021Zn:
1. Wczesne dzieciństwo: rozwój psychoruchowy. Początkowe zdolności percepcyjne i ruchowe. Charakterystyka okresu inteligencji sensoryczno-motorycznej. 2. Wybrane problemy diagnozy i badań rozwoju małego dziecka. 3. Okres wczesnego dzieciństwa: rozwój społeczno-emocjonalny i osobowości. 4. Prezentacja wyników badań - linia rozwojowa wybranej sfery rozwoju psychoruchowego (kontrola postawy, lokomocja, manipulacja, praksja, kontakty społeczne) na trzech poziomach wieku (1 rok życia, 2 rok życia, |
W cyklu 2021Ln:
1. Wczesne dzieciństwo: rozwój psychoruchowy. Początkowe zdolności percepcyjne i ruchowe. Charakterystyka okresu inteligencji sensoryczno-motorycznej. 2. Wybrane problemy diagnozy i badań rozwoju małego dziecka. 3. Okres wczesnego dzieciństwa: rozwój społeczno-emocjonalny i osobowości. 4. Prezentacja wyników badań - linia rozwojowa wybranej sfery rozwoju psychoruchowego (kontrola postawy, lokomocja, manipulacja, praksja, kontakty społeczne) na trzech poziomach wieku (1 rok życia, 2 rok życia, |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2018L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- zna przebieg rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dziecka od okresu prenatalnego do 3 roku życia
- rozumie rolę czynników warunkujących rozwój i sprzyjających rozwojowi dziecka jako jednoczesną podstawę profilaktyki zaburzeń rozwoju
- zna metody rozpoznawania i rozpoznaje przejawy zaburzeń rozwoju psychospołecznego dziecka od narodzin do 3 roku życia.
UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafi scharakteryzować wybrane narzędzia diagnostyczne uwzględniając wiek rozwojowy dziecka
- potrafi określić cele i zadania diagnostyczne w badaniu małego dziecka.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- jest wrażliwy na indywidualne potrzeby małego dziecka.
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa (podana przy poszczególnych tematach) oraz literatura uzupełniająca: Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa (podana przy poszczególnych tematach) oraz literatura uzupełniająca: Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa (podana przy poszczególnych tematach) oraz literatura uzupełniająca: Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja Liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja Liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2021Ln:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja Liczba punktów ECTS - 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: