Rozwój języka dziecka SP-RJD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
Treści programowe: |
W cyklu 2021Zn:
Treści programowe: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna różne periodyzacje procesu przyswajania mowy przez dziecko
- Zna rozwój komunikacji językowej dziecka; ma wiedzę dotyczącą stanu opanowania poszczególnych podsystemów języka polskiego w różnych okresach życia dziecka.
Umiejętności:
- Potrafi analizować materiał/przykłady z badań dotyczących językowego porozumiewania się dzieci; potrafi analizować i oceniać rozwój i kształtowanie mowy dziecka; (w tym opanowania poszczególnych podsystemów języka)
- Potrafi wiedzę z zakresu rozwoju komunikacji dziecka wykorzystać do analizowania i interpretowania nieprawidłowości w tym zakresie.
Kompetencje społeczne:
- Rozumie przydatność wiedzy z zakresu rozwoju mowy w pracy praktycznej i naukowej logopedy, potrafi kreatywnie korzystać ze zdobytej wiedzy i umiejętności
- Jest gotów do wykorzystania wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych praktycznych.
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: 1. Chmura – Klekotowa M. “Neologizmy słowotwórcze dziecka“, Poradnik Językowy 1967 z. 10, 1968 z. 1 Literatura dodatkowa: 1. Smoczyński P., 1955, “Przyswajanie przez dziecko podstaw systemu językowego”, Łódź |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa: 1. Chmura – Klekotowa M. “Neologizmy słowotwórcze dziecka“, Poradnik Językowy 1967 z. 10, 1968 z. 1 Literatura dodatkowa: 1. Smoczyński P., 1955, “Przyswajanie przez dziecko podstaw systemu językowego”, Łódź |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody kształcenia: wykład w aplikacji MS Teams wspomagany prezentacją |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: wykład w sali wspomagany prezentacją |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: