Podstawy terapii integracji sensorycznej SP-PTS
Poznanie podstaw teorii integracji sensorycznej. Studenci zapoznają się z wybranymi badaniami naukowymi oraz koncepcjami zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Omówiona zostanie diagnostyka oraz przegląd obajwów zaburzeń procesów przetwarzania sensorycznego. Zaprezentowane zostaną pomoce sensoryczne oraz krótkie filmy ilustrujące terapię integracji sensorycznej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
Zna założenia metodyki pracy z materiałem sensorycznym.
Umiejętności
Potrafi zaproponować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne
Kompetencje społeczne
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego
Literatura
Maas, V. (1998). Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej. Warszawa: WSiP
Klasyfikacja diagnostyczna zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa DC: 0-3 R, Warszawa, Oficyna Wydawnicza Fundament s.c., 2007.
Fisher G., Murray E., Bundy A.: Sensory integration, Theory and practice, Philadelphia, F.A. Davis Company, 1991.
Ayres J.: Sensory integration and learning disorder, Los Angeles, Western Psychological Services, 1972.
Miller L. , Hanft B. E., Lane S. J.: Toward a Concensus in Terminology in Sensory Integration Theory and Practice: Part 1: Taxonomy of Neurophysiological Processes, American Occupational Therapy Association, 2000; Volume 23, No 1:1-4.
Affolter, F. (1999). Spostrzeganie, rzeczywistość, język. Warszawa: WSiP
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: