Podstawy teorii integracji sensorycznej (Kurs SI I) SP-PTI2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
1: Pojęcie integracji sensorycznej oraz jej podstawowe założenia. Charakterystyka podstawowych układów sensorycznych --2 godziny 2: Mechanizmy posturalne u dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego 3: Charakterystyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego oraz ich wpływ na funkcjonowanie dziecka. 4: Diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. 5: Wykorzystanie metody w różnych zaburzeniach. Modyfikacje środowiska dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna historię i podstawy teorii integracji sensorycznej
- Zna założenia teorii integracji sensorycznej
- Opisuje klasyfikacje zaburzeń integracji sensorycznej
- Umie zidentyfikować zaburzenia integracji sensorycznej.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Rozumie znaczenie procesów integracji sensorycznej dla rozwoju dziecka
- Rozumie wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na funkcjonowania dziecka w środowisku
- Potrafi wykorzystać wiedzę o potencjalnych przyczynach trudności rozwojowych dziecka w praktyce psychologiczno-pedagogicznej
- Umie wspomóc uczniów w przezwyciężaniu trudności rozwojowych wykorzystując zdobytą wiedzę o procesach integracji sensorycznej.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Ma świadomość o wartości podejmowanych działań wspomagających rozwój dziecka.
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody prowadzenia zajęć: wykład, dyskusja, multimedialna prowadzącego zajęcia/wykłady, praca w grupach, pokaz filmu/fragmentów filmów. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: