Pedagogika specjalna SP-PSM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
zna cele i zadania pedagogiki specjalnej; posiada zasób terminologiczny z zakresu pedagogiki specjalnej rozszerzony o terminy stosowane w naukach humanistycznych i społecznych; ma uporządkowaną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz jej powiązaniu z naukami humanistycznymi, społecznymi i medycznymi; ma uporządkowaną wiedzę na temat subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię i podstawy teoretyczne; potrafi określić wspólne i swoiste problemy osób z różnymi niepełnosprawnościami (od mikrodeficytów centralnego układu nerwowego po całościowe zaburzenia w rozwoju) i niedostosowaniem społecznym oraz skalę i dynamikę zjawiska niepełnosprawności w Polsce i na świecie; zna systemy kształcenia specjalnego w Polsce i potrafi dokonać ich analizy na tle systemów w innych państwach, rozumie potrzebę wyrównywanie szans edukacyjnych; rozumie ideę integracji i inkluzji osób z niepełnosprawnością i niedostosowaniem społecznym w edukacji i społecznym funkcjonowaniu; zna system kształcenia pedagogów specjalnych; rozumie znacznie kształtowania autonomii oraz wdrażania idei normalizacji dla integracji społecznej osób z niepełnosprawnością, zna formy opieki nad osobami z niepełnosprawnością i niedostosowaniem społecznym, potrafi dokonać krytycznej oceny działalności placówek rehabilitacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych z uwzględnieniem problemów ich funkcjonowania
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: