Profilaktyka logopedyczna SP-PRL
W cyklu 2020Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna medyczne podstawy logopedii; biologiczne podstawy mowy w tym czynniki ryzyka w okresie pre-, peri- i postnatalnym i ich negatywny wpływ na całościowy rozwój jednostki,
- Zna i rozumie działania profilaktyczno-wspomagające rozwój i kształtowanie się komunikacji językowej, czynniki wpływające negatywnie
- Zna podstawowe zasady diagnostyki logopedycznej czynności prymarnych i odruchów orofacjalnych oraz zagadnienia wczesnej interwencji.
Umiejętności:
- Umie analizować i stosować profilaktykę i diagnostykę logopedyczną czynności prymarnych i odruchów orofacjalnych (oddychanie, połykanie, odgryzanie, żucie) oceniając ich poziom;
- planować i realizować wczesną interwencję logopedyczną.
Kompetencje społeczne:
- Ma świadomość wykorzystania zdobytej wiedzy w analizie przebiegu prowadzonych zajęć oraz w rozwiązywaniu problemów praktycznych
- Jest gotów do poszukiwania wiedzy, a w przypadku problemów – zwracania się do doświadczonych logopedów, zasięgania ich opinii współdziałania z nimi.
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody kształcenia: - zajęcia w aplikacji Teams (prezentacje mulimedialne) Sposób dołączenia studentów na zajęcia został przekazany grupie w wiadomości mailowej przez USOSmail. Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: