Podstawy pedagogiki specjalnej SP-PPS3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna biopsychospołeczną koncepcję niepełnosprawności koncepcje niepełnosprawności; Zna założenia i implikacje praktyczne biopsychospołecznej koncepcji niepełnosprawności
-Zna zagadnienie niepełnosprawności i zagrożenie niepełnosprawnością; rodzaje niepełnosprawności u dzieci i zaburzeń i dziedziny pedagogiki specjalnej które się nimi zajmują
- Zna pojęcie, przyczyny, rodzaje niepełnosprawności złożonej, sprzężonej, wielorakiej
- Zna funkcjonalne następstwa sprzężonej niesprawności dla rozwoju dziecka.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Umie interpretować biopsychospołeczną koncepcję niepełnosprawności
- Umie określać etiopatogenezę zaburzeń i nieprawidłowości rozwojowych, z uwzględnieniem uwarunkowań genetycznych
- Umie określić funkcjonalne następstwa niepełnosprawności wielorakiej.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych
- Potrafi współpracować w grupie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: