Pierwsza pomoc psychologiczna (PPP) w sytuacjach kryzysowych SP-PPK1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
Studentka/student rozumie, na czym polega edukacja bez przemocy, i wie, jak można zaprojektować przestrzeń przyjazną dla uczniów, rodziców i nauczycieli, sprzyjającą efektywnej nauce i pracy.
Studentka/student wie, jakie znaczenie dla jakości jej/jego pracy w edukacji ma jej/jego uczenie się i rozwój, samowiedza i samoświadomość.
Studentka/student rozumie wartość inspirowania się różnymi modelami, nurtami i podejściami, praktyczną wiedzą naukową oraz doświadczeniami innych osób, i wie, skąd może czerpać inspiracje dla projektowania przyjaznej przestrzeni do efektywnej nauki i pracy.
Studentka/student ma podstawową praktyczną wiedzę psychologiczną i neurobiologiczną oraz wiedzę z zakresu przeciwdziałania przemocy, sprzyjającą współtworzeniu edukacji bez przemocy i projektowaniu przestrzeni przyjaznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
Studentka/student zna cel i zasady stosowania pierwszej pomocy psychologicznej (PPP) w sytuacjach kryzysowych.
Studentka/student rozumie specyfikę sytuacji kryzysowej oraz jej potencjalny wpływ na funkcjonowanie psychospołeczne jednostki.
Studentka/student zna możliwe reakcje jednostki w sytuacjach kryzysowych.
Studentka/student zna czynniki wpływające na zachowanie jednostki w sytuacji kryzysowej ze szczególnym uwzględnieniem okresów rozwojowych.
Studentka/student wie, że w sytuacji kryzysowej warto udzielać wsparcia adekwatnego do potrzeb osoby wspieranej (zarówno w kontekście rodzaju wsparcia, jak i ilości wsparcia).
Studentka/student odróżnia PPP od innych metod wsparcia jednostki, m.in. od technik terapeutycznych, których celem jest praca wglądowa, praca nad rozumieniem przeżywanych emocji czy praca z traumą.
Studentka/student rozumie znaczenie stosowania PPP w sytuacjach kryzysowych w przeciwdziałaniu rozwojowi zaburzeń zdrowia psychicznego.
Studentka/student zna zasady regulacji i autoregulacji oraz pracy z napięciem własnym i innych osób.
Studentka/student zna metody autoregulacji i wie, jak z nich korzystać, by zachować spokój w sytuacjach kryzysowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: