Podstawy edukacji integracyjnej i włączającej SP-PIW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: 2. Podstawy prawne edukacji integracyjnej – dokumenty międzynarodowe i krajowe; Klasyfikacje używane w obszarze integracji społecznej i integracyjnego kształcenia; Edukacja uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi 3. Efektywność niesegregacyjnego kształcenia w świetle wyników badań empirycznych. Odpowiedzialna edukacja integracyjna i włączająca. 4. Sposoby rozumienia edukacji włączającej w teorii i praktyce; Teoria wspólnych i swoistych potrzeb osób niepełnosprawnych jako przesłanka teoretyczna niesegregacyjnego kształcenia |
W cyklu 2022Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: 2. Podstawy prawne edukacji integracyjnej – dokumenty międzynarodowe i krajowe; Klasyfikacje używane w obszarze integracji społecznej i integracyjnego kształcenia; Edukacja uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi 3. Efektywność niesegregacyjnego kształcenia w świetle wyników badań empirycznych. Odpowiedzialna edukacja integracyjna i włączająca. 4. Sposoby rozumienia edukacji włączającej w teorii i praktyce; Teoria wspólnych i swoistych potrzeb osób niepełnosprawnych jako przesłanka teoretyczna niesegregacyjnego kształcenia |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2019Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna i rozumie teoretyczne podstawy edukacji włączającej; genezę edukacji włączającej w Polsce i na świecie; rozwój edukacji włączającej w międzynarodowym ujęciu porównawczym; społeczny, psychologiczny i prawny wymiar edukacji włączającej;
- Zna i rozumie koncepcję wspólnych i swoistych potrzeb uczniów i jej konsekwencje dla procesu edukacji;
- Zna i rozumie międzynarodowe i polskie regulacje prawne związane z problematyką inkluzji społecznej, w tym edukacyjnej; system edukacji włączającej w Polsce; typy szkół i ich charakterystykę; organizację wsparcia edukacji włączającej; zasady finansowania edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Polsce;
- Zna i rozumie zasady orzekania o potrzebach kształcenia specjalnego w Polsce.
Umiejętności:
- Potrafi zaprojektować badania efektywności modelu edukacji włączającej.
Kompetencje społeczne:
- Jest gotów do poszerzania wiedzy w celu własnego rozwoju zawodowego;
- Jest gotów do świadomego podejmowania zobowiązań społecznych związanych z realizacją zadań zawodowych pedagoga specjalnego. Kompetencje pedagoga specjalnego.
Literatura
W cyklu 2021Zn:
Lektury obowiązkowe: |
W cyklu 2022Zn:
Lektury obowiązkowe: |
Uwagi
W cyklu 2021Zn:
NAKŁAD PRACY SŁUCHACZA: Godziny kontaktowe - wykład 10 godz. - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - |
W cyklu 2022Zn:
NAKŁAD PRACY SŁUCHACZA: Godziny kontaktowe - wykład 10 godz. - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: