Prawidłowości procesów integracji sensorycznej (Kurs SI II) SP-PIS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2018L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- zna model rozwoju procesów integracji sensorycznej
- wymienia etapy rozwoju procesów integracji sensorycznej
- zna funkcjonowanie systemów zmysłowych (sensorycznych)
- wymienia zagrożenia dla rozwoju procesów integracji sensorycznej
- zna wpływ integracji bodźców sensorycznych różnych modalności na reakcje posturalne, procesy słuchowo-językowe, planowanie motoryczne, procesy uwagi, percepcji wzrokowej, percepcji węchowo-smakowej, grafomotoryki
- opisuje charakterystyczne typy zaburzeń integracji sensorycznej w różnych grupach klinicznych
- zna objawy poszczególnych typów zaburzeń integracji sensorycznej.
UMIEJĘTNOŚCI:
- rozumie znaczenie prawidłowego działania systemów zmysłowych dla rozwoju dziecka
- potrafi wymienić objawy zaburzeń integracji sensorycznej
- rozpoznaje przyczyny nieprawidłowości w rozwoju integracji sensorycznej.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzeby podejmowania działań wspomagających rozwój dziecka.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: