Praktyka asystencka (40-przedszkole/szkoła, 20-poradnia) SP-P-PAS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021Zn:
Zapoznanie się ze strukturą i organizacją pracy w placówce oraz planem pracy nauczyciela prowadzącego zajęcia specjalistyczne Sporządzenie charakterystyki wybranego ucznia uczestniczącego w zajęciach specjalistycznych na podstawie dostępnej dokumentacji, rozmów z nauczycielem i własnej obserwacji |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Praktyka asystencka– 60 h (40h -przedszkole/szkoła, 20h - poradnia)
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Lp. Odniesienie do
efektów kierunkowych
(symbol efektu) Wiedza
1 C.7.W1
E.3K.W1 Zna i rozumie specyfikę funkcjonowania przedszkola, szkoły i poradni, w której jest odbywana praktyka, w szczególności: zadania opiekuńczo-wychowawcze, organizację pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji
2 C.7.W2
E.3K.W3. Zna i rozumie zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom i uczniom w przedszkolu, szkole i poradni oraz i poza nimi.
3 E.3K.W2. Zna organizację, statut i plan pracy przedszkola oraz program wychowawczo-profilaktyczny
Umiejętności
4 C.7.U1. Potrafi zaobserwować funkcjonowanie ucznia i nauczyciela w życiu szkoły
5 E.3K.U1. Potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli, ich interakcji z dziećmi lub uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia
Kompetencje społeczne
6 C.7.K1 Potrafi skutecznie współdziałać z opiekunem praktyk zawodowych oraz z innymi nauczycielami, w celu poszerzania swojej wiedzy.
7 E.3K.K1. Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz innymi nauczycielami- specjalistami terapii pedagogicznej, w celu poszerzania swojej wiedzy.
TREŚCI PROGRAMOWE
‒ Zapoznanie się ze strukturą i organizacją pracy w placówce oraz planem pracy nauczyciela prowadzącego zajęcia specjalistyczne
‒ Zapoznanie się z dokumentacją (w tym m.in. programy indywidualne i grupowe, dokumentacja z zajęć itp.) prowadzoną przez nauczyciela
‒ Zapoznanie się z dokumentami osobistymi wybranego ucznia
‒ Sporządzenie charakterystyki wybranego ucznia uczestniczącego w zajęciach specjalistycznych na podstawie dostępnej dokumentacji, rozmów z nauczycielem i własnej obserwacji
‒ Szkoła: obserwacja zajęć specjalistycznych o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym, psychoedukacyjnych, , rozwijających umiejętności uczenia się prowadzonych przez nauczyciela
‒ Poradnia psychologiczno-pedagogiczna: obserwacja realizowanych przez placówkę zajęć o charakterze diagnostycznym, konsultacyjnym i terapeutycznym, warsztatowym, zajęć specjalistycznych o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym (indywidualnych bądź grupowych), psychoedukacyjnych, warsztatów dla rodziców (pod nadzorem opiekuna praktyk z ramienia placówki)
Uwagi
W cyklu 2021Zn:
LINK DO ZESPOŁU MS TEAMS METODY KSZTAŁCENIA Zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: