Praktyka pedagogiczna - prowadzenie zajęć SP-P-EDW2
W tym czasie słuchacz:
poznaje strukturę, organizację i zadania placówek, w których realizuje praktykę pedagogiczną
poznaje różne rodzaje dokumentacji prowadzonej w przedszkolu i szkole podstawowej (związanej z planowaniem, prowadzeniem i ewaluacją przebiegu procesów wychowawczego i dydaktycznego, m.in. programami i planami działalności placówek), w których słuchacz realizuje praktykę
poznaje specyfikę pracy opiekuńczej i dydaktyczno-wychowawczej oraz terapeutycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole podstawowej (klasy I-III), w których realizuje praktykę
poznaje metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym w obu placówkach praktyk poprzez towarzyszenie i pomaganie nauczycielowi w wybranych placówkach praktyk (przedszkolu i szkole podstawowej – klasy I-III) w realizacji ich zadań zawodowych
hospituje 5 godzin zajęć z dziećmi w przedszkolu oraz 5 godzin zajęć zintegrowanych w szkole podstawowej
w porozumieniu z Opiekunami Praktyk w placówkach praktyk przygotowuje konspekty (scenariusze) obejmujące 15 godzin zajęć w przedszkolu i 15 godzin zajęć zintegrowanych
w szkole podstawowej
samodzielnie prowadzi zajęcia w przedszkolu – 15 godzin
samodzielnie prowadzi zajęcia w szkole podstawowej – kl. I-III –15 godzin
prowadzi dokumentację przebiegu praktyki w obu rodzajach placówek
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
zna potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
zna organizację placówek, w których realizuje praktykę oraz dokumentację jaką się w nich prowadzi
Umiejętności
umie prowadzić obserwację zajęć wychowawczo-dydaktycznych oraz prowadzić zajęcia z dziećmi w różnym wieku
umie udokumentować przebieg praktyki
Kompetencje społeczne
ma świadomość wagi realizacji praktyk zawodowych dla rozwoju osobistego i podwyższania poziomu własnych kompetencji zawodowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: