Praktyka asystencka - hospitacje zajęć SP-P-EDW1
W czasie praktyki słuchacz
poznaje strukturę, organizację i zadania placówek, w których realizuje pedagogiczną praktykę asystencką
poznaje różne rodzaje dokumentacji prowadzonej w przedszkolu i szkole podstawowej (związanej z planowaniem, prowadzeniem i ewaluacją przebiegu procesów wychowawczego i dydaktycznego, m.in. programami i planami działalności placówek, w których słuchacz realizuje praktykę), dokonuje analizy tych dokumentów i sporządza krótką charakterystykę każdego z nich
poznaje specyfikę pracy opiekuńczej i dydaktyczno-wychowawczej oraz terapeutycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole podstawowej (klasy I-III)
poznaje metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym poprzez towarzyszenie i pomaganie nauczycielowi w przedszkolu i szkole podstawowej (klasy I-III)
w realizacji ich zadań zawodowych
hospituje zajęcia w przedszkolu (zajęcia opiekuńcze, dydaktyczno-wychowawcze
i terapeutyczne) – 20 godzin
hospituje zajęcia w szkole podstawowej – kl. I-III – (zajęcia opiekuńcze, dydaktyczno-wychowawcze i terapeutyczne) – 20 godzin
prowadzi dokumentację przebiegu praktyki w obu rodzajach placówek
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
zna potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
zna organizację placówek, w których realizuje praktykę oraz dokumentację jaką się w nich prowadzi
Umiejętności
umie prowadzić obserwację zajęć wychowawczo-dydaktycznych
umie udokumentować przebieg praktyki
Kompetencje społeczne
ma świadomość wagi realizacji praktyk zawodowych dla rozwoju osobistego i podwyższania poziomu własnych kompetencji zawodowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: