Praktyki SP-P-DTD
ZADANIA PRAKTYKI:
1. Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, w szczególności z dokumentacją dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej.
2. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych.
3. Poznanie zespołu klasowego oraz przeprowadzenie wywiadu z nauczycielem na temat funkcjonowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej w klasie, grupie, zespole. Opis potrzeb i trudności wybranego dziecka.
4. Słuchacz, jako asystent nauczyciela i wychowawcy: obserwuje zajęcia dydaktyczne w wymiarze 10 godzin - w wybranej klasie, grupie, zespole, bądź podczas zajęć prowadzonych metodą terapii integracji sensorycznej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna na poziomie rozszerzonym terminologię z zakresu pedagogiki, psychologii i odnosi ją do teorii metody integracji sensorycznej ma uporządkowaną, pogłębioną i poszerzoną wiedzę o formach, metodach wsparcia dzieci i uczniów z zaburzeniami integracji sensorycznej.
UMIEJĘTNOŚCI:
- umie rozpoznawać potrzeby i możliwości rozwojowe, dzieci, uczniów w oparciu o obserwację i wybrane narzędzia diagnostyczne; posiada pogłębione umiejętności interpretowania procesu diagnostycznego i terapeutycznego
- potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną oraz praktyczną w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych i terapeutycznych dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Zachowuje się w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej.
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia praktyki jest wypełnienie obowiązków wynikających z programu oraz udokumentowanie przebiegu praktyki. Opiekun praktyk, potwierdza odbycie przez Słuchacza praktyki i ocenia ją. W opinii o przebiegu praktyki powinny być wskazane osiągnięcia Słuchacza oraz jego braki i trudności ujawniane w trakcie zajęć.
Zaliczenia dokonuje opiekun praktyk z ramienia uczelni po uprzednim ustaleniu terminu, nie później niż do 15 czerwca 2020 roku. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji i indywidualnej rozmowy ze Słuchaczem.
Słuchacz zobowiązany jest przedłożyć opiekunowi praktyk z ramienia uczelni dokumentację potwierdzającą realizację praktyki.
Zaliczenie praktyki dokonywane jest po indywidualnej rozmowie, w której Słuchacz powinien potwierdzić odpowiednie nabycie efektów kształcenia zakładanych dla praktyki zawodowej. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji i indywidualnej rozmowy ze Słuchaczem.
Literatura
Dokumentacja praktyk obejmuje:
- charakterystykę miejsca realizacji praktyk;
- 10 protokołów obserwacji zajęć dydaktycznych w klasie, zespole, grupie w której są dzieci/uczniowie z zaburzeniami integracji sensorycznej
- charakterystykę funkcjonowania wybranego ucznia/ dziecka dokonana na podstawie obserwacji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: