Neuropsychologia kliniczna dziecka SP-NKI
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023Lpod:
1. Struktura i funkcje półkul mózgowych, płatów mózgowych i konsekwencje ich uszkodzeń. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Lp: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2023Lpod: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Zna i rozumie podstawy neuropsychologii.
Zna i rozumie biologiczne podstawy rozwoju, anatomię i fizjologię układu nerwowego. Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń neurorozwojowych u małego dziecka z uwzględnieniem wiedzy z zakresu anatomii i fizjologii mózgu.
Zna rodzaje niepełnosprawności u dzieci i zaburzeń neurorozwojowych, w tym dziecięce zaburzenia rozwojowe w typie afazji, mózgowe porażenie dziecięce, autystyczne spektrum zaburzeń i ADHD.
Posiada wiedzę na temat organizacji funkcji psychicznych w mózgu człowieka oraz metod badawczych wykorzystywanych w neuronaukach (np. EEG, PET, fMRI)
Zna i rozumie metody diagnozy zaburzeń i nieprawidłowości w rozwoju.
Umiejętności:
Potrafi analizować i interpretować biologiczne podstawy rozwoju. Potrafi analizować anatomię i fizjologię układu nerwowego; skojarzyć miejsce uszkodzenia CUN z zaburzeniami rozwojowymi oraz określić wpływa ich na funkcjonowania psychospołeczne dziecka oraz warunkujące rozpoznanie kliniczne.
Potrafi analizować podstawy neuropsychologii.
Potrafi określać i analizować zaburzenia neurorozwojowe, w tym dziecięce zaburzenia rozwojowe w typie afazji, mózgowe porażenie dziecięce, autystyczne spektrum zaburzeń i ADHD.
Kompetencje społeczne:
Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym, ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Jest gotów do poszukiwania źródeł wiedzy dotyczących biomedycznych uwarunkowań rozwoju małego dziecka, mających na celu poznanie i wyjaśnienie powiązań miedzy uszkodzeniem struktury ciała i funkcji ciała a psychospołeczno-motorycznym funkcjonowaniem dziecka.
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności, ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka i wsparcia rodziny i jego środowiska pozarodzinnego.
Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej specjalisty WWR, wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej, dostrzega potrzeby samodoskonalenia się.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań, podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania wspierające, edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych.
Uwagi
W cyklu 2023Lpod:
METODY KSZTAŁCENIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: