Neurologia dziecięca SP-NED
1. Neuroanatomia i neurofizjologia
2. Ocena neurorozwojowa dziecka
3. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe
4. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe
5. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KK_W06
PC1_KS_W01 Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na
temat przyczyn, rodzajów i stopni uszkodzenia CUN z uwzględnieniem klasyfikacji zaburzeń i chorób ICD-10
PC1_KK_W06
PC1_KK_W09
PC1_KS_W01 Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej.
PC1_KK_W02
PC1_KS_W05 Student zna zakres pracy lekarza neurologa dzieciecego.
PC1_KS_U01 Potrafi określić rodzaje badań neurologicznych w opiece nad dzieckiem zdrowym oraz dzieckiem chorym.
PC1_KS_U01 Potrafi obserwować przebieg badania małego dziecka.
PC1_KK_K01 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
PC1_KK_K02 Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
PC1_KK_K02 Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach, egzamin -test
Literatura
S. Konturek "Neurofizjologia" [w:] Fizjologia człowieka, t. IV, 1998
S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I - V
Czochańska J. "Neurologia".
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: